مهم‌ترین حضور اجتماعی حضرت فاطمه(س) تعلیم قرآن بود/ مسابقات بین جلسات خانگی قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3691889
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
مسئول دارالقرآن حرم امام خمینی(ره):

مهم‌ترین حضور اجتماعی حضرت فاطمه(س) تعلیم قرآن بود/ مسابقات بین جلسات خانگی قرآن برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام قائمی‌نیک، معتقد است که زنان مسلمان همواره در تاریخ منشا اثر بوده‌اند. زنان مومن نقشی تاریخی در پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند. این مضمون در سخنان امام خمینی(ره) هست که اگر حضور زنان در انقلاب نبود، پیروزی انقلاب، چنان که روی داد، اتفاق نمی‌افتاد. از این رو نقش‌آفرینی زنان را باید جدی گرفت.

به گزارش ایکنا؛ اولین همایش تجلیل از خادمین قرآن و عترت، پیش از ظهر امروز 26 بهمن، به همت دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد. در این همایش جمعی از بانوان برگزارکنننده جلسات خانگی قرآن و عترت حضور داشتند. حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله قائمی‌نیک مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) در این همایش به سخنرانی پرداخت.

مهم‌ترین حضور اجتماعی حضرت فاطمه(س) تعلیم قرآن بود/ مسابقات بین جلسات خانگی قرآن برگزار می‌شود

این همایش با قرائت قرآن توسط محمدجواد قیاسی آغاز شد و پس از آن قائمی‌نیک به سخنرانی پرداخت.

قائمی‌نیک در آغاز سخنانش گفت: ایام، ایام سوگواری بی‌بی دو عالم، حضرت فاطمه(س) است و ان‌شاالله نگاه ایشان به محفل قرآنی ما باشد. ایشان نه تنها الگوی مردان و زنان مومن که الگوی همه انسان‌ها بودند. حضرت زهرا(س) شخصیتی تک بعدی نبوده و در ابعاد مختلف انسانی الگو بودند.

مسئول دار القرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) افزود: به گزارش روایات، ایشان در منزل و اجتماع نقش‌آفرین بوده و علما ابعاد این فعالیت‌ها را تشریح کرده‌اند. ایشان در جائی که نیاز به دفاع از ولایت بود، بدون ترس، شجاعانه، عالمانه، صابرانه و مقتدرانه در اجتماع حضور پیدا می‌کردند.

مهم‌ترین حضور اجتماعی حضرت فاطمه(س) تعلیم قرآن بود/ مسابقات بین جلسات خانگی قرآن برگزار می‌شود

قائمی نیک با بیان اینکه ایشان صرفا در دفاع از ولایت در اجتماع حضور نداشتند، گفت: با رجوع به متون اسلامی، معلوم می‌شود که ایشان در ابعاد مختلف اجتماعی فعالیت گسترده ‌و وسیعی داشته‌اند.

مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه داد: مهم‌ترین بعد حضور اجتماعی حضرت فاطمه(س) بحث آموزش و تعلیم قرآن بود که شما نیز این راه را پیشه خود قرار داده‌اید. حضور ایشان در مقام معلم احکام، اخلاق و قرآن قابل توجه بوده است.

مهم‌ترین حضور اجتماعی حضرت فاطمه(س) تعلیم قرآن بود/ مسابقات بین جلسات خانگی قرآن برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: باید توجه کنیم که زنان مسلمان همواره در تاریخ منشا اثر بوده‌اند. زنان مومن نقشی تاریخی در پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند. این مضمون در سخنان امام خمینی(ره) هست که اگر حضور زنان در انقلاب نبود، پیروزی انقلاب، چنان که روی داد، اتفاق نمی‌افتاد. از این رو نقش‌آفرینی زنان را باید جدی گرفت.

مسئول دار القرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) افزود: از معجزات قرآن این است که توجه بانوان قرآنی و دینی علی رغم تبلیغات گسترده و منفی دشمن علیه دین، متدینین، انقلاب و انقلابی‌گری به این مراسم با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است.

مهم‌ترین حضور اجتماعی حضرت فاطمه(س) تعلیم قرآن بود/ مسابقات بین جلسات خانگی قرآن برگزار می‌شود

قائمی‌نیک تصریح کرد: حرم حضرت امام(ره) و همچنین دارالقرآن این مرکز، بستری برای گردهمایی صاحبان علم از جنس دین است و امیدواریم که همان طور که در همایش شرکت کرده‌اید، در دیگر برنامه‌های قرآنی نیز شرکت بفرمایید. حضور بانوان به عنوان عوامل بسیار تاثیرگذار در برنامه‌های قرآنی باعث خواهد شد که جامعه‌ ما قرآنی شود.

مسئول دار القرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه داد: این مرکز قرآنی به دنبال پشتیبانی و خدمات‌رسانی به جلسات خانگی قرآن و عترت است. ارتباط ما دو طرفه است و بنا نیست که ما دستورالعملی برای جلسات خانگی داشته باشیم. از این رو دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) در جهت یاری به این جلسات است و بنا نیست که چگونگی برگزاری آن را تعیین کند.

وی ادامه داد: دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) بر اساس نیازسنجی‌هایی که در جلسات خانگی قرآن شده است برنامه‌های خود را ترتیب داده است. ارتباطات اساتید با دارالقرآن در زمینه برنامه‌های آموزشی باید تقویت شود. این کار به افزایش کیفیت برنامه‌های این مرکز کمک خواهد کرد.

قائمی نیک ادامه داد: ما بعد از این همایش دو برنامه خواهیم داشت. برنامه اول شروع به برنامه ریزی برای همایش بعدی است، این همایش با حضور بیشتر برگزارکنندگان جلسات خانگی قرآن برگزار خواهد شد و برنامه دوم برگزاری مسابقات بین جلسات خانگی است. مسابقات بین الجلسات در سطوح مختلف اعم از سنی، روخوانی و ... برگزار خواهد شد. هماهنگی‌های لازم در این زمینه با اساتید جلسات خانگی انجام شده است و اطلاعات بیشتر در این مورد توسط ایشان در اختیار جلسات قرار خواهد گرفت.

مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) تصریح کرد: هدف از تاسیس دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) این است که در ذیل توجه به آنکه «ید الله مع الجماعة» بتواند به روزهای پرشور و اعتقاد اول انقلاب برگردیم که شاهد همدلی و هم‌مسیری‌ها بودیم و این جز به دست بانوان قرآن تحقق پیدا نمی‌کند که تاثیر زیادی بر روی نهاد مهم خانواده دارند.

در ادامه این نشست به چند نفر از حضار و کودکان هدایایی از جمله کمک هزینه سفر زیارتی به کربلا و مشهد به قید قرعه از سوی تولیت حرم امام خمینی(ره) اعطا شد.

برنامه بعدی این همایش توسط گروه مدیحه‌سرایی نورالزهرا بود که با اجرای سه تواشیح ادامه یافت.

پس از اجرای تواشیح از 300 فعال در برگزاری جلسات خانگی قرآن و عترت، با اهدا لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

captcha