رقابت 22 نفر در مرحله نهایی «شوق تلاوت»
کد خبر: 3697427
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
مقدم‌کیا خبر داد:

رقابت 22 نفر در مرحله نهایی «شوق تلاوت»

گروه مسابقات ــ مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت در کربلای معلی برگزار می‌شود.

رقابت 22 نخبه قرآنی شوق تلاوت در کربلای معلی/ مسابقات به دنبال تغییراتحسین مقدم‌کیا با بیان اینکه مرحله نهایی سومین دوره شوق تلاوت به میزبانی حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: این رقابت‌ها با هدف ایجاد رقابت سالم بین نخبگان در سطح داخلی و بین‌المللی، ترغیب و تشویق نخبگان قرآنی، ارتقاء سطح تلاوت قرآن‌آموزان، کسب تجربه درسطح بین‌المللی و ارزیابی سطح آموزشی نخبگان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات تعداد 22 نخبه قرآنی طرح ملی تلاوت(برترین‌های مرحله نیمه نهایی جزیره قشم) از 18 استان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در مرحله نهایی مسابقات شوق تلاوت، تغییراتی در نحوه برپایی این مسابقات ایجاد شده است.
مقدم‌کیا با اشاره به برپایی دوره نیمه نهایی و انتخاب قاریان در هر سبک تلاوت گفت: نوجوانان در گروه‌های مختلف با سبک‌های منتخب زیر نظر این اساتید، دو تلاوت را آماده کرده‌اند. نوجوانان در اولین روز مسابقات در کلاس‌های آموزشی در نزد اساتید آموزش خواهند دید.

وی ادامه داد: بخش دیگر این مسابقات در اجرای نوجوانان در محافل قرآنی در نظر گرفته شده است که به عنوان امتیاز و نمره برای متسابقین در نظر گرفته می‌شود. به این دوره از مسابقات دو بخش اضافه شده است که شامل بخش «صوت و لحن» با ارائه غلامرضا شاه‌میوه و همچنین «اخلاق» توسط حجت‌الاسلام مهدی شجاع قاری و مدیر دارالقرآن حرم امام رضا(ع) است.
دبیر ستاد طرح ملی تلاوت ادامه داد: در پایان برپایی دو بخش آموزشی که مطرح شد، آزمون کتبی از متسابقین اخذ خواهد شد و مجموع این نمرات، نفرات برگزیده مرحله نهایی شوق تلاوت منتخب می‌شود.
انتهای پیام

captcha