تجلیل از 150 دانش‌آموز برگزیده قرآنی در عمان
کد خبر: 3713930
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

تجلیل از 150 دانش‌آموز برگزیده قرآنی در عمان

بین الملل - مراسم تجلیل از 150 دانش‌آموز دختر و پسر در تمام مقاطع تحصیلی درکشور عمان توسط شخصیت‌های برجسته کشوری و سلطنتی برگزار شد.

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزی در عمان

به گزارش ایکنا به نقل از جریده الروئه؛ وزارت آموزش و پرورش کشور عمان روز گذشته (22 اردیبهشت/12 می) از برگزیدگان مسابقه قرآن کریم دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری تقدیر کرد. این مراسم با حضور رئیس هیأت دولت عمان «یحیی بن محفوظ منذری» و رئیس آموزش و پرورش «مدیحة بنت احمد الشیبانیة» و تعدادی از اعضای خاندان سلطنتی عمان، مدیران کشوری، معلمان و اولیای دانش‌آموزان در تالار ملی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم 150 دانش آموز دختر و پسر در زمینه حفظ قرآن در شش سطح  با یکدیگر به رقابت پرداختند همچنین مسابقه ‌ای ویژه معلولان در زمینه صوت و لحن برگزار شد. در این مسابقه سه استان موفق به کسب مقام شدند. استان الشمال الشرقیة به ترتیب رتبه اول، استان الداخلیه رتبه دوم و استان شمال باطنه رتبه سوم را به دست آورد.

دکتر یحیی بن خمیس در سخنرانی خود در ابتدای مراسم گفت: اهتمام به قرآن در رأس اولویت‌های آموزشی ما قرار دارد و از آن به عنوان راه جاودان یاد کرد که مسلمانان به وسیله آن می‌توانند زندگی خود را بهبود ببخشند.

این مسابقه در سطح‌ حفظ حداقل 1 جزء، حفظ 2 جزء متوالی، حفظ 3 جزء متوالی، حفظ 4 جزء متوالی، حفظ 5 جزء متوالی و حفظ 10 جزء متوالی  برگزار شد. یادآور می‌شود، رئیس هیأت دولت پیش از این رئیس آموزش وپرورش و از شخصیت‌های برجسته در زمینه تعلیم و تربیت در کشور عمان است.

سیده حنان علویان

انتهای پیام

captcha