از زرگری تا معلمی قرآن
کد خبر: 3716083
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

از زرگری تا معلمی قرآن

گروه بین‌الملل – یک زرگر اهل مقدونیه در مغازه خود در شهر اسکوپیه، پایتخت این کشور، به داوطلبان قرآن درس می‌دهد.

زرگر مقدونیه‌ای که معلم قرآن شد/ ادیت شدهبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ نِکمِدین بوشی، زرگری اهل مقدونیه است که در کارگاه طلاسازی خود به داوطلبان آموزش تلاوت قرآن می‌دهد و آن را شغل دوم خود می‌داند.

وی در این باره گفت: من در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمدم. پدرم، عمو و برادرهایم همگی در بخش صنایع دستی در رشته‌های مختلف مشغول به کار هستند.

او که آموختن قرآن برای تبدیل‌شدن به حافظ کل قرآن را در مسجدی در اسکوپیه نیمه کاره رها کرده؛ اما نتوانسته است حافظ قرآن شود، گفت: پدرم همیشه می‌خواست یکی از فرزندانش حافظ قرآن شود. من دِینَم را به کسانی که برای آموزش قرآن به من سرمایه‌گذاری کردند اینگونه ادا می‌کنم که به شاگردانم در مغازه قرآن درس می‌دهم.

 تعداد شاگردان او با گذشت زمان بیشتر هم شده است.

وی که تاکنون طی 25 سالی که در این حرفه است، به 50 نفر آموزش داده، افزود: سن شاگردان من بین 7 تا 9 سال است و مسن‌ترین شاگردم 59 سال داشت.

او که شاگردان زیادی با حرفه‌های مختلف از جمله سیاستمدار، ورزشکار و فروشنده دارد، همچنین گفت: یک روز کسی وارد مغازه من شد و دید تعداد زیادی در مغازه هستند و مشغول یادگیری قرآن‌اند. خیلی ناراحت شد. از او پرسیدم چرا ناراحتی و در پاسخ گفت همه بلدند قرآن بخوانند اما من بلد نیستم. شکر خدا پارسال او را سر کلاس نشاندم و امسال درسش تمام می‌شود.

انتهای پیام

captcha