راه‌یابی 7 شرکت‌کننده به فینال مسابقات قرآن تلویزیونی قطر
کد خبر: 3720904
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

راه‌یابی 7 شرکت‌کننده به فینال مسابقات قرآن تلویزیونی قطر

گروه بین‌الملل ـ 7 شرکت‌کننده از کشورهای مراکش، مصر، الجزایر، گینه، لیبی و سوریه به مرحله نهایی(فینال) دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن جایزه «کتارا» در قطر راه یافتند.

راه‌یابی 7 شرکت‌کننده به فینال مسابقات قرآن تلویزیونی قطر
به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الکترونیکی الشرق؛ دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن جایزه کتارا با شعار «صوت‌های خود را با قرآن زینت دهید»، به همت موسسه فرهنگی «کتارا» در قطر در حال برگزاری است.

این مؤسسه دیروز(17 خردادماه) با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از راه‌یابی 7 قاری به مرحله فینال این مسابقات خبر داد و اعلام کرد: از مجموع 30 شرکت‌کننده راه یافته به مرحله نیمه نهایی این مسابقات، 7 قاری به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند که برای کسب رتبه‌های اول تا پنجم به رقابت می‌پردازند.

در این بیانیه با اشاره به این که نفرات اول تا پنجم این مسابقات روز 26 ماه رمضان اعلام خواهند شد، آمده؛ محمد عزیوی و عبدالاله اتمنی از مراکش، محمد نیازی عبدالعزیز از مصر، احمد حمدان بن الشیخ از الجزایر، محمد جیلو از گینه، محمد مفتاح بشیر از لیبی و یونس مهرا از سوریه، 7 قاری راه یافته به مرحله فینال هستند.

یادآوری می‌شود، ۱۴۲۹ شرکت‌کننده از ۵۵ کشور در مرحله ابتدایی دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن جایزه «کتارا» در قطر به رقابت پرداختند که ۱۲۷۳ شرکت‌کننده از ۱۸ کشور عربی و ۱۵۶ نفر از ۳۷ کشور غیرعربی بودند.
 
در مرحله ابتدایی این مسابقات، هر شرکت‌کننده باید سه قطعه از آیات قرآن را به مدت پنج دقیقه تلاوت می‌کرد که یک بخش آن‌ها باید به صورت ترتیل و دو بخش دیگر به صورت تجوید و براساس مقامات معروف بود و آن را به صورت غیرحضوری برای کمیته برگزارکننده مسابقات ارسال می‌کرد که در نهایت کمیته گزینش از میان شرکت‌کنندگان، صاحبان ۱۰۰ صوت برتر را برای حضور در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در دوحه انتخاب کرد.

دومین دوره این رقابت‌ها ماه رمضان سال جاری در سالن «اپرا»ی مؤسسه فرهنگی کتارا در شهر دوحه در حال برگزاری است و در قالب برنامه‌ای خاص در طول ماه رمضان از تلویزیون قطر پخش می‌شود.

موسسه فرهنگی «کتارا» قطر، مبلغ یک میلیون و نیم ریال قطری جایزه برای نفرات اول تا پنجم این رقابت‌‌ها در نظر گرفته که به نفرات اول تا پنجم این مسابقات به ترتیب ۵۰۰ هزار ریال قطری، ۴۰۰ هزار، ۳۰۰ هزار، ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ هزار ریال قطری اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن «کتارا»، ماه رمضان گذشته  به مدت ۲۱ روز در سالن اپرای مؤسسه کتارا برگزار و از تلویزیون قطر پخش شد که در نهایت عصام عبدالحفیظ عمر سالم از لیبی، محمد مصطفی محمد عبدالرحمن عرب از مصر، آنس طورانی از مراکش، احمد عمر محمد نجار از مصر و احمد شاویش از الجزائر رتبه‌های اول تا پنجم این رقابت را کسب کردند.
 
انتهای پیام
                                          
captcha