قاری عراقی برنده جایزه بین‌المللی «کتارا»
کد خبر: 3722491
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

قاری عراقی برنده جایزه بین‌المللی «کتارا»

گرو بین‎الملل ـ صباح خلف، قاری عراقی، رتبه نخست دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن قطر جایزه سالانه مؤسسه «کتارا»ی قطر را کسب کرد.

قاري عراقی برنده جایزه بین‌المللی قرآن «کتار»ی قطر شد

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت روزنامه قطری العرب؛ دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن قطر موسوم به «جایزه کتارا» با شعار «صوت‌های خود را با قرآن زینت دهید» با معرفی 5 نفر برتر به کار خود پایان داد.

در پایان این مسابقات، صباح خلف از عراق، محمد مفتاح بشیر از لیبی، محمد نیازی عبدالعزیز از مصر، یونس محمد مهرا از سوریه، و محمد عزیوی از مراکش توانستند جایگاه اول تا پنجم این دوره از مسابقات را از آن خود کنند و به ترتیب مبلغ 500 هزار ریال قطری، 400 هزار، 300 هزار، 200 هزار و 100 هزار ریال قطری به آن‌ها اهدا شد.

خالد بن ابراهیم سلیطی، مدیر مؤسسه فرهنگی «کتارا» در این باره گفت: این مسابقات با هدف کشف استعدادهای قرآنی و حمایت از آن‌ها و همچنین، معرفی آنها به جهانیان به عنوان قاریان جدید و نوظهور برگزار شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مرکز تلویزیون قطر برای پخش فعالیت‌‌های این مسابقات، از اعضای کمیته داوران که با نهایت دقت و موضوعیت به ارزیابی تلاوت شرکت‌کنندگان و اعطای نمره به آن‌ها پرداختند، تشکر کرد.

سلیطی گفت: همچنین، لوح فشرده ترتیل کامل قرآن نفر نخست این مسابقات نیز قرار است توسط مؤسسه کتارا ضبط شود.

اعضای کمیته داوران نیز از سطح بالای شرکت‌کنندگان و رعایت احکام تلاوت و تجوید از سوی آن‌ها، حسن ادا و زیبایی صوت قراء و مهارت آن‌ها در استفاده از مقامات و متناسب با مضمون آیات تقدیر کردند.

شیخ احمد معصراوی از مصر، شیخ محمود عکاوی از لبنان، شیخ عبدالرشید صوفی از قطر داوری بخش احکام و قواعد تجوید و عاصم البنی، شیخ بهلول سعید ابو عرقوب و سید محمد امین مشالی داوری بخش حسن ادا این دوره از مسابقات را برعهده داشتند.

یادآور می‌شود، ۱۴۲۹ شرکت‌کننده از ۵۵ کشور در مرحله ابتدایی دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن جایزه «کتارا» به رقابت پرداختند که ۱۲۷۳ شرکت‌کننده از ۱۸ کشور عربی و ۱۵۶ نفر از ۳۷ کشور غیرعربی بودند.

در مرحله ابتدایی این مسابقات، هر شرکت‌کننده باید سه قطعه از آیات قرآن را به مدت پنج دقیقه تلاوت می‌کرد که یک بخش آن‌ها باید به صورت ترتیل و دو بخش دیگر به صورت تجوید و براساس مقامات معروف بود و آن را به صورت غیرحضوری برای کمیته برگزارکننده مسابقات ارسال می‌کرد که در نهایت کمیته گزینش از میان شرکت‌کنندگان، صاحبان ۱۰۰ صوت برتر را برای حضور در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در دوحه انتخاب کرد.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن «کتارا»، ماه رمضان گذشته به مدت ۲۱ روز در سالن اپرای مؤسسه کتارا برگزار و از تلویزیون قطر پخش شد که در نهایت عصام عبدالحفیظ عمر سالم از لیبی، محمد مصطفی محمد عبدالرحمن عرب از مصر، آنس طورانی از مراکش، احمد عمر محمد نجار از مصر و احمد شاویش از الجزائر رتبه‌های اول تا پنجم این رقابت را کسب کردند.

انتهای پیام

captcha