«غفور آقازاده سلطانی» مؤسس دارتحفیظ القرآن الکریم درگذشت
کد خبر: 3726846
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

«غفور آقازاده سلطانی» مؤسس دارتحفیظ القرآن الکریم درگذشت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ غفور آقازاده سلطانی، موسس دارتحفیظ القرآن الکریم، اولین موسسه قرآنی کشور درگذشت.

غفور آقازاده سلطانی، موسس دارتحفیظ القرآن الکریم درگذشت

به گزارش ایکنا؛ غفور آقازاده سلطانی، موسس دارتحفیظ القرآن الکریم درگذشت. مراسم تشییع فردا، دوشنبه، 11 تیرماه از ساعت 9 صبح از محل مؤسسه دارتحفیظ القرآن الکریم واقع در تهران، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران برگزار می‌شود.

وی متولد 1309 در تبریز بود که پس از مهاجرت به تهران، جلسات قرآن را در مسجد امام حسین(ع) تهران راه‌اندازی کرد. بسیاری از اساتید و قاریان بین‌المللی قرآن کریم در این موسسه، قرآن را فرا گرفته و دوره‌های آموزشی خود را گذرانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «دارتحفیظ القرآن‌ الکریم» نخستین مؤسسه قرآنی کشور، فعالیت خود را از سال ۱۳۴۵ در تهران، خیابان ایران آغاز کرد؛ فعالیت این مؤسسه قرآنی در ابتدا با عنوان «مجمع دین و دانش» آغاز شد تا اینکه بعد از سفر مدیر این مؤسسه به سرزمین وحی در قالب کاروانی از قرآنیان(۱۳۵۷)، نام دارتحفیظ از موسسه‌ای قرآنی که در عربستان فعالیت داشت، اخذ شد و نام مجمع دین و دانش پس از بازگشت مدیر این موسسه به ایران، دارتحفیظ القرآن الکریم شد.
دارتحفیظ القرآن الکریم که در سال ۱۳۶۸ با داشتن هیئت امنا و هیئت مدیره به ثبت رسید و فعالیت‌های آموزشی خود را با شعبه‌هایی در سطح کشور ادامه داد، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رسالت خود را در امر آموزش قرآن و برپایی جلسات قرآن دنبال می‌کرد و در آن سال‌ها قرآن‌آموزان بسیاری در این دارتحفیظ تربیت شدند که برخی از این قرآن‌آموزان، امروز به جایگاه استادی قرآن رسیده‌اند.
قرآن‌آموزان دارتحفیظ هرچند که در طول جنگ تحمیلی هشت‌ساله حضور پررنگی در جبهه‌های حق علیه باطل داشته و با اعزام به جبهه‌ها به دفاع از آب و خاک این سرزمین پرداختند و در این میان بیش از ۲۵ نفر از این قرآن‌آموزان نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

ایکنا درگذشت این فعال قرآنی را به جامعه قرآنی و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

برای آشنایی بیشتر با این فعال قرآنی اینجا کلیک شود.

انتهای پیام

captcha