دوره آموزش انگلیسی و فرانسه به امامان جماعت مصر
کد خبر: 3727011
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
وزارت اوقاف برگزار می‌کند؛

دوره آموزش انگلیسی و فرانسه به امامان جماعت مصر

گروه بین‌الملل – وزارت اوقاف مصر تصمیم دارد با برگزاری دوره‌های آموزش زبان انگلیسی و فرانسه، امامان جماعت را برای ایراد خطبه‌های نماز جمعه به این دو زبان برای گردشگران خارجی آماده کند.

ایراد خطبه نماز جمعه به زبان انگلیسی و فرانسه در مصر/ انگلیسی

به گزارش ایکنا به نقل از المانیتور؛ محمد مختار جمعه، رئیس وزارت اوقاف مصر دیروز یکشنبه(سوم تیر) اعلام کرد به امامان جماعتی که دروس زبان خارجه که توسط این وزارتخانه برگزار می‌شود را با موفقیت پشت سر بگذارند، 3 هزار و 355 دلار جایزه می‌دهد.

وزارت اوقاف قصد دارد از طریق ایراد خطبه‌های نماز جمعه آموزش‌های دین اسلام را برای مخاطبان انگلیسی و فرانسوی زبان گسترش و تعداد گردشگران مصر را افزایش دهد.

در این برنامه قرار است خطیبان و امامان جماعت در کلاس‌های زبان اساتید دانشگاه الازهر که بین دو هفته تا یک سال (با توجه به سطح شرکت‌کنندگان) زمان می‌برد، شرکت کنند. کسانی که با موفقیت این دوره‌ها را به پایان برسانند، برای ایراد خطبه به مناطق گردشگری مانند شرم‌الشیخ واقع در استان سینای جنوبی و شهر غردقه واقع در استان بحرالاحمر فرستاده می‌شوند. 

تا کنون 22 امام جمعه برای ایراد خطبه در مناطق گردشگری مصر انتخاب شده‌اند. مسئولان، امامان جماعت و روزنامه‌های مصری با تمجید از این برنامه، انجام چنین سخنرانی‌هایی را باعث ترویج آموزه‌های اسلام در کشورهای دیگر و مقابله با  تصویر منفی ارائه شده توسط رسانه‌ای غرب از اسلام و کاهش اسلام‌هراسی در میان مردم کشورهای غیر اسلامی دانسته‌اند.

این خطبه‌ها که یک ساعت طول می‌کشد و به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسه ایراد می‌شود، از طریق وب سایت وزارت اوقاف این کشور نیز قابل دسترسی است.

این در حالی است که محمد السخاوی مشاور بازاریابی که تا کنون در آژانس‌های مسافرتی بزرگ مصر کار کرده است، برگزاری این خطبه‌ها را با هدف جذب گردشگران بیهوده خوانده و گفته است: گردشگران به منطقه‌ای سفر می‌کنند که امن، تمیز و قانون‌مند باشد و مصر بر خلاف ترکیه، اندونزی، مراکش و مالزی که همگی کشورهای اسلامی هستند، چنین ویژگی‌هایی را کمتر دارد.

وی افزود: اینکه گردشگران باور کنند مسلمانان مردمانی صلح‌طلب هستند تأثیر چندانی در انتخاب مصر به عنوان مقصد گردشگری ندارد، اما می‌تواند اسلام‌هراسی را کاهش دهد و تصویر مخدوش‌شده از مسلمانان در جهان را به رغم تلاش‌های غرب اصلاح کند.

انتهای پیام

captcha