ورود دانشگاه کاتولیک آلمان به حوزه مطالعات اسلامی
کد خبر: 3727354
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

ورود دانشگاه کاتولیک آلمان به حوزه مطالعات اسلامی

گروه بین‌الملل - دانشگاه کاتولیک «آیش‌اشتات- اینگولشتات» در آلمان قصد دارد با گروه مطالعات اسلامی در دانشگاه «ارلانگن-نورنبرگ» همکاری کند.

ورود دانشگاه کاتولیک آلمان به حوزه مطالعات اسلامیبه گزارش ایکنا؛ قرار است به زودی گروه الهیات مسیحی در دانشگاه کاتولیک آیش‌ا‌شتات-اینگولشتات همكاری جدیدی را با محققان اسلامی آغاز كند. آنطور كه مسئولان دانشگاه کاتولیک آیش‌اشتات- اینگولشتات اعلام کرده‌اند؛ پنج شنبه گذشته(هفتم تیر)توافقنامه‌ای در این زمینه امضا شده است.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان با اعلام این خبر آورده است: براساس این توافقنامه، گروه الهیات در دانشگاه کاتولیک آیش‌اشتات- اینگولشتات و بخش فلسفه شرقی و مطالعات اسلامی در دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ بر روی این حوزه با یكدیگر همكاری می‌كنند. در توافقنامه ذكر شده است که این دو گروه برای شناخت متقابل یهودیت، مسیحیت و اسلام، قصد دارند ریشه‌های نظری این جوامع مذهبی را بررسی کنند.

هدف از این كار، واكاوی و تحقیقات پایه بر روی دانش مذهبی است. محققان قصد دارند با استفاده از مطالعات تاریخی و مقایسه‌ای، ارزش‌ها، ریشه‌های مشترک و همچنین تفاوت‌های میان ادیان توحیدی(اسلام،مسیحیت و یهودیت) را بررسی كنند.این تحقیقات می‌تواند به مقابله با تعصبات و سوءتفاهمات در جامعه آلمان کمک ‌کند. دانشگاه بلامند لبنان نیز با این پروژه همكاری می‌كند.

در توافقنامه همكاری همچنین آمده است:«در مواجهه با افزایش خشونت‌های مذهبی در جهان و هجوم پناهندگان مسلمان به اروپا، گفت‌وگوی بین مذهبی، برای همزیستی صلح‌آمیز در بسیاری از نقاط جهان لازم و ضروری است. تنها از طریق آگاهی دقیق از باورهای کلیدی ادیان مختلف می‌توان به درکی واقعی و مؤثر از آنها رسید.»

ورود دانشگاه کاتولیک آلمان به حوزه مطالعات اسلامی

انتهای پیام

captcha