گزارش آناتولی از کشتار امدادگران توسط اسرائیل
کد خبر: 3738445
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

گزارش آناتولی از کشتار امدادگران توسط اسرائیل

گروه بین‌الملل - شواهد حاکی از آن است که نظامیان اسرائیل، در مرز غزه نیروها و خودروهای امدادی را به طور عمدی مورد هدف قرار می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ در روزهای اخیر یک نام دیگر به لیست شهدای امداد‌رسان «تظاهرات بزرگ بازگشت» که از 30 مارس سال جاری میلادی در جریان است، افزوده شد.

«عبدالله القططی»، روز جمعه 19 مردادماه، در مرز غزه، هنگامی که در حال امداد رسانی به یک زخمی فلسطینی بود، مورد هدف گلوله نیروهای اسرائیل قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

«صابرین قشطه» یکی از همکاران عبدالله القططی درباره شهادت این پرستار فلسطینی، گفت: تنها هدف عبدالله نجات زخمی‌ها بود و او به هیچ سلاحی مسلح نبود.

وی ادامه داد: داستان شهادت همکارم از جایی آغاز شد که متوجه شدیم چند نفر در ناحیه مرزی زخمی شده‌اند. به سمت آنان می‌دویدیم که در آن حین وقتی به پشت سرم نگاه کردم عبدالله را نیافتم. در ابتدا فکر کردم که او به دلیل آتش نیروهای اسرائیلی مجبور به بازگشت شده است. اما سپس فهمیدم که همکارم از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

صابرین، افزود: عبدالله به بیمارستان اروپایی واقع در شهر «خان یونس» در نواز غزه منتقل شد، اما چون همکارم دچار جراحت زیادی شده بود، جان خود را از دست داد.

وی با بیان این که نیروهای امدادی و به ویژه پرستاران که مورد هدف قرار می‌گیرند، کاری جز مداوای انسان‌ها انجام نمی‌دهند، گفت: عبدالله القططی نیز مانند خانم رزان نجار در حال امداد رسانی به دیگران به شهادت رسید. اسرائیل ‌می‌خواهد این پیام را به ما بدهد که از این کار دست بکشیم و انسان‌ها را به حال خود رها کنیم تا جان دهند.

صابرین قشطه، با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی در هدف قرار دادن امدادرسان‌های فلسطینی، تصریح کرد: سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای ذی‌ربط مسئولیت‌های خود را در قبال حفاظت از نیروهای امدادی به جای آورند.
 
گزارشی از شهادت نیروهای امدادی توسط اسرائیل

حنان، مادر القططی نیز درباره شهادت فرزندش ‌می‌گوید: عبدالله، چند ساعت قبل از شهادت با من غذا می‌خورد. مدتی بود که نگران بودم چنین اتفاقی خواهد افتاد. فرزندم همیشه دوست داشت که یک نیروی امدادی شود.

وی ادامه داد: وقتی که جنازه پسرم را آوردند، نمی‌توانستم باور کنم که دیگر او را نخواهم دید. او پاره تن من بود. داغ از دست دادن فرزند بسیار سخت است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین درباره شهادت نیروهای امداد‌رسان، گفت: اسرائیل کاملا به صورت عمدی، به آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی شلیک می‌کند.
 
گزارشی از شهادت نیروهای امدادی توسط اسرائیل
وی تصریح کرد: از ماه مارس تا کنون 3 نیروی امدادی که کمک‌های اولیه را به زخمی‌های فلسطینی ارائه می‌دادند، به شهادت رسیدند. همچنین 370 نیروی‌ امدادی دیگر زخمی شده و 70 خودروی امدادرسان نیز مورد هدف قرار گرفته‌اند.

مردم فلسطین از تاریخ 30 ماه مارس امسال در مرز غزه در راهپیمایی بازگشت بزرگ به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد «روز زمین» شرکت می‌کنند.

نظامیان اسرائیل برای برخورد با فلسطینیانی که خواهان بازگشت به سرزمین های خود و پایان 12 سال محاصره غیرقانونی نوار غزه هستند، از گلوله‌های واقعی استفاده می‌کند.

انتهای پیام
captcha