اعزام «ابوذر کرمی» به مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه
کد خبر: 3745843
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

اعزام «ابوذر کرمی» به مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه

گروه مسابقات ــ ابوذر کرمی در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه به عنوان نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم حضور خواهد یافت.

حضور «ابوذر کرمی» در مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه / اعزام اواخر مهرماه

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ابوذر کرمی، حافظ کل قرآن کریم اواخر مهرماه در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور روسیه حضور خواهد یافت.
براساس برنامه‌ای که اعلام شده است، مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه طی روزهای 26 تا 29 مهرماه و در مسکو برگزار خواهد شد. این مسابقات یک سال در میان در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
ابوذر کرمی تا پیش از این طی سال‌های 84، 94 و 96 در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای لیبی، اردن و ترکیه حضور داشته که حاصل آن کسب رتبه چهارم در مسابقات لیبی بوده است. وی همچنین سال 91 در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که در تبریز برگزار شد، حضور یافت و رتبه اول آن مسابقات را نیز به دست آورد.
تاکنون نمایندگان کشورمان حضوری موفقیت‌آمیز در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه داشته‌اند به طوری که سال گذشته و در هجدهمین دوره این رقابت‌ها «امیر لعل‌اول» در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه نخست شد. پیش از او نیز قاریان و حافظان دیگری موفق به دریافت چنین رتبه‌ای شده بودند.
کرمی طی گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه زمان دقیق اعزام به روسیه هنوز مشخص نیست، گفت: این مسابقات از روز 26 مهرماه آغاز می‌شود و تا اواخر همین ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه از آمادگی خوبی برای حضور در این مسابقات برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه امسال در مرحله فینال چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور دارم و فاصله چندانی این مسابقات با رقابت‌های روسیه ندارد، لذا تمریناتی که انجام می‌دهم برای هر دو رقابت است.
این حافظ کل قرآن کریم در پایان در مورد استاد راهنما نیز بیان کرد: برای حضور در مسابقات روسیه اعلام شده است که استاد راهنما خواهم داشت، اما تاکنون از شخص خاصی نام برده نشده است.
یادآور می‌شود، ابوذر کرمی متولد 1368 و دارای تحصیلات در رشته علوم آزمایشگاهی است. وی از مهرماه امسال در آموزش و پرورش مشغول خدمت خواهد شد تا فعالیت در این عرصه را نیز برای نخستین‌بار تجربه کند.

انتهای پیام

captcha