چشم‌انداز انتخابات آینده ریاست‌جمهوری اندونزی
کد خبر: 3749046
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

چشم‌انداز انتخابات آینده ریاست‌جمهوری اندونزی

گروه بین‌الملل – با اعلام آغاز به کار رسمی تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهوری کنونی اندونزی، رقابت‌های انتخاباتی برای تصدی مسند ریاست جمهوری این کشور در سال آینده میلادی، وارد مرحله تازه‌ای شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه آساهی شیمبون؛ «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی، روز جمعه کارزار انتخاباتی خود را برای انتخابات آوریل سال آینده آغاز کرد.
وی امیدوار است با حمایت احزاب اسلامی این کشور بار دیگر بتواند پیروزی خود در انتخابات سال 2014 را تکرار کند. وی در آن سال با اختلاف اندکی بر «پرابوو سوبیانتو» رقیب بازشسته نظامی خود پیروز شد.
اکنون هر یک از این دو رقیب با طرح اقتصادی ملی گرایانه خود در صدد جلب آرا هستند اما موضوع قومیت و دین در کشوری که بزرگترین اکثریت مسلمان جهان را دارد اهمیت ویژه ای دارد.
تکثر‌گرایی دینی از دیرباز مشخصه جامعه اندونزی بوده اما اکنون محافظه‌کاران اسلامی در این کشور فعالیت های خود را تشدید کرده‌اند.
آقای ویدودو در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: مهم آن است که اجازه ندهیم بین مردم، دوستان و جوامع کشور شکاف به وجود بیاید.
هر دو طرف رقابت انتخاباتی برای جلب نظر جوانان که حدود 80 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، تلاش می‌کنند.
از سوی دیگر، این دو رقیب، فعالیت‌های خود را در شبکه های اجتماعی شدت بخشیده و می‌کوشند آرای نسل جوان را به خود جلب کنند.
ویدودو برای مقابله با اتهامات دینی و نژادی جریان رقیب که او را مسیحی و فرزند کمونیست‌های چینی خوانده اند، «معروف امین» یکی از روحانیون گروه اسلامی «نهضت العلما» را که حدود 40 میلیون عضو دارد به عنوان مشاور خود برگزیده است؛ اما برخی حامیان آقای ویدودو، این روحانی را فردی متعصب و باعث آسیب دیدن سبد آرای ویدودو می‌دانند.
از سوی دیگر، هفته گذشته جمعی از روحانیون تاثیرگذار این کشور حمایت خود را از پرابوو اعلام کردند.
 انتهای پیام
captcha