پاسخ دولت موریتانی به جنجال‌ درباره قرآن شنقیط
کد خبر: 3755222
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

پاسخ دولت موریتانی به جنجال‌ درباره قرآن شنقیط

گروه بین‌الملل ـ وزارت امور اسلامی موریتانی با صدور بیانیه‌ای، اتهامات مطرح‌شده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وجود اشتباهات چاپی و محتوایی در مصحف ملی این کشور(قرآن شنقیط) را رد کرد.

پاسخ دولت موریتانی به جنجال‌ رسانه‌ای درباره قرآن شنقیط

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری موریتانی؛ در این بیانیه آمده است: قرآن ملی موریتانی با نام «شنقیط» در سال 2012 میلادی بدون هیچ‌گونه اشتباه چاپی و محتوایی و بسیار ممتاز منتشر شده و تاکنون به شکل گسترده‌ای در داخل و خارج کشور توزیع شده است.

در بیانیه وزارت امور اسلامی موریتانی آمده؛ اخیرا در رسانه‌ها و فضای مجازی اخباری منتشر می‌شود که قرآن ملی موریتانی دارای اشتباهاتی در حوزه چاپ و مضمون است، این در حالی است که قرآن شنقیط عاری از این اشتباهات است و دستاوردی قابل توجه محسوب می‌شود که هویت و اصول ملی مردم موریتانی را به رخ می‌کشد.
 
این وزارت‌خانه تصریح کرد: ما برای روشن ساختن افکار عمومی تأکید می‌کنیم که شنقیط عاری از هرگونه اشتباه در چاپ و محتوا است و به شکلی گسترده در داخل و خارج کشور توزیع شده و قرار بر این است که شماره‌های دیگری از آن نیز بدون هیچ تغییری چاپ شود.
 
وزارت امور اسلامی در ادامه درباره کسانی این نوع شایعه‌ها را ترویج می‌دهند، گفت: این‌ها کسانی هستند که هدفشان تفرفه و اختلاف‌افکنی بین مردم است و دارای اغراض سیاسی هستند.

«مصحف شنقیط»، نام مصحف ملی موریتانی است که به خط رسمی این کشور و به روایت «ورش ازنافع» در سال 2012 میلادی چاپ و رونمایی شده است.
 
انتهای پیام
captcha