غفلت نهادها از ظرفیت جمعیت قرآنی استان تهران
کد خبر: 3768246
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
در یازدهمین مجمع عمومی شورای مرکزی جمعیت مطرح شد؛

غفلت نهادها از ظرفیت جمعیت قرآنی استان تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس جمعیت قرآنی استان تهران گفت: دستگاه‌های دولتی فعالیت‌های قرآنی را به جمعیت واگذار نمی‌کنند و اگر هم فعالیت‌ها واگذار می‌شود، خود تصدی‌گری می‌کنند.

غفلت نهادها از ظرفیت جمعیت قرآنی استان تهرانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ یازدهمین مجمع عمومی و ششمین دوره انتخابات شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران، جمعه، ۹ آذرماه، ساعت 15 تا 16:30 در مسجد نور تشکیل شد.
این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن از سوی یکی از اعضای فعال جمعیت آغاز شد. در ادامه محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت به سخنرانی پرداخت و ضمن خیرمقدم به حاضران این جلسه با اشاره به اینکه جمعیت حدود هزار و 44 عضو دارد، گفت: این اعضا شامل 350 عضو فعال و مابقی عضو نیمه فعال و غیرفعال هستند. از این تعداد 604 نفر از بانوان و 440 نفر از آقایان هستند.
وی ادامه داد: دو نفر با تحصیلات پزشکی، 25 نفر با تحصیلات دکتری، 136 عضو کارشناس ارشد، 371 عضو کارشناس، 77 نفر تحصیلات کاردانی، 123 نفر دارای تحصیلات حوزوی، 300 نفر دارای دیپلم و 98 نفر با تحصیلات زیر دیپلم از اعضای جمعیت قرآنی استان تهران هستند.
وی با تأکید بر اینکه طی سه سال گذشته کار مهمی در جمعیت قرآنی انجام نشده است، اظهار کرد: به معنای این است که آنگونه که باید در حوزه فعالیت‌های قرآنی از پتانسیل و ظرفیت اعضای آن استفاده شود، بهره گرفته نمی‌شود.
پورمعین تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی فعالیت‌های قرآنی را به جمعیت واگذار نمی‌کنند، چیزی که خلاف قانون اساسی و فرمایش مکرر مقام معظم رهبری است و اگر هم فعالیت‌ها را واگذار می‌کنند خود تصدی‌گری دارند.
وی با تأکید بر اینکه متاسفانه سهم قرآن در زندگی مردم ایران کم است، افزود: کم توجهی به موضوعات فرهنگی و قرآنی موجب معضلات و مشکلات در سطح جامعه می‌شود. چرا نباید نسبت به معرفی فعالان قرآنی، قاریان و حافظان اساسی کار شود؟ چه میزان به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن نقش‌آفرینی کرده‌ایم؟
پورمعین گفت: چراغ جمعیت قرآنی را روشن نگاه داشته‌ایم تا روزی فعالیت قرآنی که دستگاه‌ها نتوانند انجام دهند به ما واگذار کنند.
وی افزود: امیدوارم با حضور بیش از پیش اعضا شاهد رونق مجامع، همچنین فعالیت‌های پیش رویمان باشیم.
به گزارش ایکنا محمد بادپا از اعضای اصلی هیئت بازرسی در سخنان کوتاهی گفت: طی سه سال، فعالیت‌هایی انجام شده که برخی به سرانجام رسیده و برخی هنوز به اتمام نرسیده است، اما به عنوان عضو اصلی هیئت بازرسی این فعالیت‌ها را تایید می‌کنم و شاهد مشکل خاصی در این زمینه نبوده‌ام.
سپس چند نفر از اعضا به بیان پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند. دوری روز افزون مردم از قرآن، بی‌توجهی به فعالیت بخش مردمی در حوزه قرآن، کمی فعالیت در حوزه مجازی و اطلاع‌رسانی، کاربردی کردن فعالیت‌ها، ورود پررنگ‌تر در هیئات و محافل قرآنی و بررسی خطرات و آفت‌هایی که قاریان و حافظان با آن روبرو هستند از جمله موارد مطرح شده توسط اعضا بود.
سپس هیئت سنی(متشکل از چهار نفر از مسن‌ترین اعضای حاضر در مجمع) تشکیل و رأی‌گیری برای ششمین دوره شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران انجام و آراء شمارش شد.

اسامی اعضای هیئت مدیره را اینجا و گزارش تصویری را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha