مالزی، میزبان سمینار «نقش دین در همزیستی مسالمت‌آمیز»
کد خبر: 3779624
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

مالزی، میزبان سمینار «نقش دین در همزیستی مسالمت‌آمیز»

گروه بین‌الملل ـ سمینار علمی «نقش آموزه‌های دینی در همزیستی مسالمت‌آمیز» به همت مرکز مطالعاتی و پژوهشی شرق و غرب آسیا در کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار می‌شود.

مالزی؛ میزبان سمینار «نقش دین در همزیستی مسالمت‌آمیز»به گزارش ایکنا از مالزی؛ مرکز مطالعاتی و پژوهشی شرق و غرب آسیا (Asia West East Centre) این سمینار را 25 دی‌ماه با مشارکت مرکز مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی(IAIS)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، مرکز مطالعات عالی دانشگاه تهران و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مالزی برگزار خواهد کرد.

در این سمینار یک روزه سعی بر این است به این پرسش‌ها که دیدگاه ادیان سه ‏گانه اسلام، مسیحیت و یهودیت درباره همزیستی مسالمت‌‏آمیز با پیروان مذاهب دیگر چگونه است؟، آیا ادیان حق همزیستی مسالمت‌‏آمیز را به رسمیت می‏‌شناسند؟، ادیان سه گانه با توجه به اصول مشترک دینی حاضرند با پیروان مذاهب دیگر، همزیستی مسالمت‏‌آمیز داشته باشند یا خیر؟ و «انتساب خشونت به اسلام» درست است یا خیر؟ پاسخ داده ‏شود.

سمینار کوالالامپور در مؤسسه مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی برگزار خواهد شد و در آن اندیشمندان اسلامی و سایر مذاهب همچون پروفسور هاشم کمالی؛ مدیر این مؤسسه، چاندرا مظفر؛ اندیشمند و فعال سیاسی و اجتماعی مالزی، کشیش سیوین کیت؛ اندیشمند مسیحی مالزی و اوسایا سانکار، محقق و نویسنده بودایی مالزیایی سخنرانی خواهند کرد.

پروفسور «سارجیت سینگ» استاد دانشگاه و اندیشمند سیک مالزیایی، پروفسور «خدیجه» استاد آکادمی اسلام دانشگاه مالایا، خانم علوانی «غزالی» استاد آکادمی اسلام دانشگاه مالایا، «محمود واعظی» استاد دانشگاه تهران و مدیر مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران و حجت‌الاسلام «محمود مرویان حسینی» استاد دانشگاه و مدیر بنیاد پژوهشی آستان قدس رضوی از دیگر سخنرانان سمینار خواهند بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha