مسابقه «قرآن؛ کتاب زندگی» در افغانستان برگزار شد
کد خبر: 3796249
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

مسابقه «قرآن؛ کتاب زندگی» در افغانستان برگزار شد

گروه بین‌الملل ــ سومین دوره مسابقه کتابخوانی «قرآن کتاب زندگی» در هرات از شهرهای بزرگ غرب افغانستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از «صدای افغان»؛ این مسابقه به کوشش هیئت جوانان الزهرا (س) و با حضور تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان طی روز گذشته 17 اسفند (8 مارس) در مسجد جامع آیت‌الله محقق کابلی هرات برگزار شد.

سیدکاظم موسوی، مسئول هیئت جوانان الزهرا (س)، مجتمع تربیتی قرآنی ثقلین و برگزارکننده این مسابقه اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقه، رشد و گسترش فرهنگ مطالعه است. امروزه با توسعه تکنولوژی و شبکه‌های مجازی، سطح مطالعه جوانان کاهش پیدا کرده است، بنابراین این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، به ویژه ترویج پیام قرآن و اینکه قرآن کتابی برای زندگی است، نه برای اموات، برپا شد.

وی افزود: این مسابقه هر سال از سوی هیئت جوانان الزهرا(س) در هرات برگزار می‌شود. این دور از مسابقه نسبت به دوره‌های قبلی با استقبال بیشتری روبرو شد و تعداد شرکت‌‌کنندگان 1500 نفر بود که 40 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دادند.

محمدتقی علی‌یار، یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقه، برگزاری چنین مسابقاتی را در گسترش فرهنگ کتابخوانی مؤثر دانست و گفت: جامعه‌ای که با کتاب سر و کار دارد، همیشه در حال پیشرفت و ترقی خواهد بود.

وی اظهار کرد: خواندن آثار مکتوب به ویژه کتاب «قرآن کتاب زندگی» که درباره نحوه زندگی بهتر با استفاده از قرآن صحبت کرده است،‌ بسیار مؤثر است.

گفتنی است،‌ افغانستان قاریان بسیاری را تربیت کرده است که برخی از آنان هر ساله در مسابقات بین‌المللی قرآن تهران نیز شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha