انتقاد از رفتار دوگانه انگلیس با کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن
کد خبر: 3796466
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

انتقاد از رفتار دوگانه انگلیس با کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن

گروه بین‌الملل ـ کمیسیون حقوق بشر اسلامی (IHRC) در لندن، با صدور بیانیه‌ای از رفتار دوگانه کمیسیون امور خیریه این کشور با این تشکل و بازماندن پرونده تحقیق درباره ساختار آن پس از چهار سال انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن؛ این بیانیه در پی چاپ مقاله هفته گذشته روزنامه «دیلی تلگراف» انگلیس درباره کمیسیون حقوق بشر اسلامی منتشر شد که در آن آمده کمیسیون امور خیریه در حال تحقیق بر روی ساختار این نهاد اسلامی است.
 
در سال 2015 پس از شکایت لابی حامی صهیونیسم، کمیسیون امور خیریه انگلیس به بهانه نگرانی از حمایت از تروریسم، تحقیقی را درباره بخش تراست (Trust) کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن آغاز کرد. این تراست به همراه شرکت با مسئولیت نامحدود ( IHRC Ltd)، دو بخش تشکیل دهنده ساختار کمیسیون حقوق بشر اسلامی است.

اما با آنکه تاکنون 3 بار تحقیقات مستقلی درباره این دو بخش از کمیسیون حقوق بشر اسلامی انجام شده، کمیسون امور خیریه انگلیس هنوز این پرنده را باز نگه داشته است. این در حالی است که در برخی موارد مشابه در ارتباط با سازمان‌های خیریه، تحقیقات در مورد کوتاهی خاتمه یافته است.
 
کمیسیون امور خیریه به دیلی تلگراف گفته است: ما در این پرونده به پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم و در اسرع وقت نتیجه را اعلام می‌کنیم.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی، کمیسیون امور خیریه را نهادی اسلام هراس دانسته است که عمدا این پرونده را باز نگه داشته‌ به امید اینکه در آینده خطایی از آنها سر بزند.
 
در بیانیه این سازمان اسلامی آمده است: رفتار کمیسیون امور خیریه در چارچوب الگوی رفتاری است که در سال‌های اخیر با تعدادی از سازمان‌های خیریه اسلامی دیگر داشته که در مواردی متأثر از شکایت گروه‌هایی همچون لابی‌های طرفدار صهیونیسم بوده است. در جریان این تحقیقات، موردی برای گزارش یا تحریم این خیریه‌ها یافت نشده و تنها به شهرت آنها لطمه زده و زمان و منابع آنها را تلف کرده است.

انتهای پیام
captcha