بررسی چالش‌های پیش‌ روی مطالعات جامعه مسلمانان بریتانیا
کد خبر: 3796926
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
در دانشگاه کاردیف ولز انجام می‌شود؛

بررسی چالش‌های پیش‌ روی مطالعات جامعه مسلمانان بریتانیا

گروه بین‌الملل – همایشی یک روزه برای بررسی آینده مطالعات درباره مسلمانان بریتانیا در دانشگاه کاردیف ولز برگزار می‌شود.

همایش بررسی آینده مطالعات مسلمانان بریتانیا برگزار می‌شود/ ادیت شده

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز تحقیقات و اطلاعات اسلامی؛ این همایش 25 فروردین 1398 با مشارکت مرکز مطالعات اسلام در بریتانیا و دانشگاه کاردیف برگزار می‌شود.
 
با تأسیس مرکز تحقیقات مسلمانان بریتانیا (Muslims in Britain Research Network) در 25 سال قبل،  تحقیقات اسلامی در انگلیس شتاب بیشتری گرفت. با این حال، آینده تحقیقات اسلامی در این کشور با چالش‌ها و ابهامات اساسی روبروست.

این همایش یک روزه قصد دارد تا محققان مسلمان و غیر‌مسلمان را، که به مطالعه وضعیت مسلمانان بریتانیا علاقه‌مند هستند، گرد هم آورد تا درباره چالش‌های پیش روی این مطالعات و مسیر آینده آن به تبادل نظر بپردازند.

برخی از موضوعات مورد بحث در این همایش عبارت‌اند از: در مطالعات مربوط به مسلمانان بریتانیا چه کاری باید انجام شود؟ این مطالعات برای چه کسانی باشد؟ آیا این مطالعات، همچون مطالعاتی که درباره سیاه‌پوستان انجام می‌شود، باید بخشی از پروژه ارتقای حقوق مسلمانان و مشارکت آنان در جامعه باشد یا باید از سیاست به دور باشد؟

یادآور می‌شود استادان و محققانی از دانشگاه‌های کاردیف، آکسفورد، بریستول، بیرمنگام و لندن در این همایش سخنرانی خواهند کرد.
 
 
انتهای پیام
captcha