مسلمانان رضایت بیشتری از زندگی دارند
کد خبر: 3803160
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
براساس تحقیقات یک دانشمند آلمانی؛

مسلمانان رضایت بیشتری از زندگی دارند

گروه بین‌الملل – تحقیقات جدید یک دانشمند آلمانی نشان داد که مسلمانان بیش از پیروان سایر ادیان از زندگی خود رضایت دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی‌میل؛ تحقیقات دکتر لورا ماری ادینگر شونز (Laura Marie Edinger-Schons)، روان‌شناس دانشگاه مانهایم آلمان، نشان می‌دهد مسلمانان به خاطر باور عمیق‌تری که نسبت به یگانگی خداوند دارند، احساس بهتری در زندگی خود دارند.
این دانشمند آلمانی در مقاله‌ای نوشت: نتایج تحقیات من به روشنی نشان می‌دهد که عقیده به توحید، یکی از عوامل مهم در رضایت از زندگی است و ارتباط مستقیمی بین این دو وجود دارد. سنجش این فرضیه که آیا تفاوت‌های افراد در باور به توحید در میزان تطبیق‌پذیری، مثلا در برابر حوادث پر استرس زندگی، ارتباطی دارد یا نه جالب بود.
محققان این دانشگاه تاثیر عقیده به توحید را در زندگی پیروان ادیان مختلف بررسی کردند. آنها 67 هزار فرد غیر دانشجو با ملیت‌های نامشخص را مورد تحقیق قرار دادند و از آنها سوالاتی درباره احساس آنها نسبت به زندگی و باورهای دینی پرسیدند.
براساس این تحقیق که در مجله انجمن روان‌شناسی آمریکا به چاپ رسیده، در بین تمام گروه‌ها، مسلمانان بیش از همه گفتند که به امری بزرگتر از خود باور دارند.
بعد از مسلمانان، مسیحیانی که خود را نه کاتولیک و نه پروتستان می‌دانستند، بیشترین باور را به توحید ابراز کردند و پس از آنها بوداییان و هندوها قرار گرفتند.
این تحقیق در حوزه روان‌شناسی دین، از نظر مشخص کردن میزان عقیده به توحید در ادیان مختلف و تاثیر این باور در رضایت از زندگی در آنان اهمیت دارد.
انتهای پیام
captcha