پیام رئیس اسقف‌های آلمان به مناسبت آغاز رمضان
کد خبر: 3809585
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

پیام رئیس اسقف‌های آلمان به مناسبت آغاز رمضان

گروه بین‌الملل ـ کاردینال راینهارد مارکس، رئیس کنونی شورای اسقف‌های آلمان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان خطاب به مسلمانان، حمله به مساجد را محکوم و اعلام کرد: روزه‌داری، سنتی است که در مسیحیت نیز وجود دارد.

به گزارش ایکنا؛ به گفته کاردینال مارکس، در یک جامعه باز هیچ انسانی نباید از رفتن به  نمازخانه و عبادتگاه بترسد. در این پیام آمده: «خداوند، خالق و حافظ این جهان است، او در ماه روزه‌داری همراه شماست و به دعای شما گوش می‌دهد».

کاردینال راینهارد مارکس در ادامه تأکید کرده: «روزه‌‌داری سنتی است که در مسیحیت نیز وجود دارد و به تشخیص مسائل مهم و فراهم‌کردن فضایی جدید برای نزدیکی به خدا کمک می‌کند. ما مسئول طبیعت، محیط زیست و همنوعان خود هستیم و باید این کار را به خوبی انجام دهیم».

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ این مقام کلیسایی در ادامه، نگرانی خود را از حملات اخیر به مساجد، کنیسه‌ها و کلیساهای متعدد و همچنین حمله به پیروان ادیان مختلف در آلمان و سایر کشورهای جهان ابراز کرده و در پیام خود آورده: «مهاجمان در حملات اخیر قصد داشتند تعداد زیادی از افراد را از بین ببرند و خسارت زیادی به اماکن مذهبی وارد کنند. چنین جنایاتی شرم‌آور است و نباید به هیچ‌وجه بی‌اهمیت جلوه داده شود».

کاردینال مارکس ادامه داده است: «عاملان باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و با ثابت شدن گناهشان، در دادگاه به شدت مجازات شوند. وظیفه اعضای جامعه است که با هرگونه نفرت‌پراکنی مقابله کنند و برای همکاری صلح‌آمیز و ایجاد اعتماد در جامعه، به ویژه در میان پیروان ادیان تلاش کنند؛ چرا که بدون آشتی و مصالحه میان پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف، هیچ‌گونه صلحی در جامعه برقرار نخواهد شد».

کاردینال راینهارد مارکس همچنین در پیام خود خواستار همکاری پیروان ادیان مختلف برای شکل‌گیری و درک حقوق شهروندی در سراسر جهان شده و آورده است: «اهمیت احترام گذاشتن را به جوانان خود بیاموزیم و ارزش‌های جامعه را به آنها انتقال دهیم؛ چرا که این جوانان باید برای مدت طولانی در جامعه‌ای که ما ایجاد کرده‌ایم، در کنار یکدیگر زندگی کنند».

انتهای پیام

captcha