طراحی نخستین مرورگر اینترنتی مطابق با شریعت اسلامی
کد خبر: 3818655
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

طراحی نخستین مرورگر اینترنتی مطابق با شریعت اسلامی

گروه بین‌الملل – یک شرکت مالزیایی فعال در زمینه فن‌آوری می‌گوید نخستین مرورگر حلال منطبق با شریعت اسلامی را طراحی کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امید؛ این شرکت مالزیایی مدعی شده نخستین مرورگر اینترنتی حلال را برای تلفن همراه و کامپیوتر طراحی کرده است.
 
این شرکت می‌گوید این مرورگر منطبق با ارزش‌های اسلامی است تا نیاز مسلمانان به فضای اینترنتی امن و اخلاقی را پاسخ بگوید.

این مرورگر که «سلام وب» نام دارد دارای ساعتی است که زمان نمازها را بسته به محل حضور کاربران اعلام می‌کند، قطب نمایی که جهت قبله را نشان می‌دهد و در هنگام باز کردن سایت‌هایی که ممکن است حاوی محتوایی خلاف آموزه‌های اسلام باشد، هشدار می‌دهد.

این مرورگرچند زبانه ظاهری ساده دارد و کاربران می‌توانند دیگر اپلیکیشن های مرتبط که همگی منطبق با شرع اسلامی هستند را به آن بیفزایند.

سلام وب همچنین گزینه‌های جستجو را تنظیم می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد که سایت‌ها را بر اساس درجه بندی، مناسب، خنثی و نامناسب دسته‌بندی کنند.

طراحان، وعده داده‌اند که در آینده این مرورگر با استفاده از رسانه‌های معتبر و ارائه اطلاعات موثق درباره رویدادهای جهان، با اخبار جعلی مقابله خواهد کرد.

به گفته شرکت طراح، اگرچه این مرورگر منطبق با اصول اسلامی طراحی شده، اما همه افراد با هر دین و هر سنی می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
انتهای پیام
captcha