رويكرد امور قرآنی اداره تبليغات اسلامی ورامين در سال جديد اعلام شد
کد خبر: 1639578
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵

رويكرد امور قرآنی اداره تبليغات اسلامی ورامين در سال جديد اعلام شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: چكيده‌ای از فعاليت‌های قرآنی دارالقرآن اداره تبليغات اسلامی شهرستان ورامين در سال جديد معين شد.

«مهدی رمضانی» كارشناس قرآن اداره تبليغات اسلامی شهرستان ورامين در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب تصريح كرد: گزينش و برپايی دوره تربيت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن(سطح يك) در نيمه اول سال انجام خواهد شد.
وی ساماندهی و سازماندهی استادان و معلمان قرآن به صورت عمومی و تخصصی را يكی از فعاليت‌های اداره تبليغات اسلامی ورامين عنوان كرد و گفت: مسابقات قرآنی در قالب طرح آموزش، همايش و سنجش در نيمه اول سال جاری برگزار می‌شود.
رمضانی افزود: برپايی جشنواره قرآنی كودك و نوجوان، تجهيز و حمايت از موسسات و مراكز قرآنی شهرستان، واگذاری طرح‌های تخصصی و عمومی قرآن به مراكز و موسسات قرآنی به عنوان بازوان اجرايی بر اساس سه اصل «هدايت، نظارت و حمايت»، از جمله فعاليت‌های سال 87 مراكز و موسسات قرآنی ورامين خواهد بود.
كارشناس قرآن اداره تبليغات اسلامی شهرستان ورامين با اشاره به برگزاری و اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی، اظهار كرد: قرائت سطح يك و دو، كلاس‌های مفاهيم سطح يك و دو، همچنين برگزاری دوره تربيت معلم قرائت سطح يك در قالب طرح نهضت قرآن‌آموزی در سال جديد پيگيری خواهد شد.
وی به بيمه معلمان قرآن در سال جاری اشاره و تأكيد كرد: برگزاری محافل و مراسم قرآنی، كلاس‌های آموزش ضمن خدمت كاركنان دولت در سطوح؛ آموزش روخوانی، روانخوانی، تجويد و مفاهيم قرآن مجيد از جمله برنامه‌های سال 87 برای علاقه‌مندان است.
كارشناس قرآن اداره تبليغات اسلامی شهرستان ورامين گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن، تربيت ممتحن، تربيت معلم مفاهيم سطح يك، تربيت معلم تجويد سطح دو، كلاس‌های تجويد تخصصی پايه و تكميلی از ديگر فعاليت‌های پيش‌بينی شده در سال جديد است.
رمضانی با اشاره به تكميل سهميه مجوز مراكز و موسسات قرآنی، بيان كرد: تاكنون در شهرستان ورامين 19 موسسه و مركز قرآنی برای فعاليت‌های خود از طرف سازمان دارالقرآن‌الكريم مجوز دريافت كرده‌اند و صدور شش مجوز ديگر نيز در دست اقدام است.
كارشناس قرآن اداره تبليغات اسلامی شهرستان ورامين در پايان به ايجاد خانه‌های قرآن در روستاها اشاره و اظهار كرد: طی سال جديد خانه‌های قرآن روستايی با همكاری سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های كشور تأسيس می‌شود.
captcha