پیکر «سید متولی عبدالعال» قاری سرشناس مصری تشییع شد + عکس
کد خبر: 3328950
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

پیکر «سید متولی عبدالعال» قاری سرشناس مصری تشییع شد + عکس

گروه بین‌الملل: پیکر استاد «سید متولی عبدالعال»، قاری سرشناس مصری، دیروز، ۲۵ تیرماه، در زادگاهش تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوفد» مصر، پیکر استاد «سید متولی عبدالعال»، قاری سرشناس مصری، دیروز، 25 تیرماه، بعد از نماز عصر در زادگاهش روستای «الفدادنه» استان «الشرقیه» مصر تشییع شد.
در مراسم تشییع پیکر این قاری مشهور مصری، تعدادی از مشاهیر قرائت مصر، شخصیت‌های دینی و فرهنگی و جمع زیادی از مشتاقان و دوستداران قرائت زیبا و دلنشین سیدمتولی عبدالعال حضور داشتند.
سید متولی عبدالعال در سن 68 سالگی دارفانی را وداع گفت؛ این قاری سرشناس مصری به بسیاری از کشورهای جهان برای داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و تلاوت در محافل قرآنی ماه رمضان سفر کرد.
این قاری نامدار مصری در 26 آوریل سال 1947 میلادی در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز روستایی در کشور مصر متولد شد.
کمتر از 12 سال داشت که توانست قرآن را حفظ کند، پس از آن با تقلید از سبک اساتیدی همچون «شیخ عبدالباسط» و «شیخ مصطفی اسماعیل» شروع به یادگیری فنون هنر تلاوت کرد. طولی نکشید که توانست سبکی نوین و حزن‌انگیز برای خود برگزیند به طوری که پیوسته تلاوت‌های خود را با سبک خود اجرا می‌کرد.




 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۰۳ - ۱۹:۱۴
0
2
خدا رحمتش کند قرائت سوره زمر و غافر یک شاهکار قرانی بی نظیر از سوی ایشان است که بارها انرا گوش کرده و مشتاقتر شده ام خیلی شنیدنی است این قرائت.
میر حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۱۷:۳۵
0
1
خداوند مورد الطاف الهی قرارشان دهد واقعا صدای عالی و حزن انگیزی داشتند.
captcha