اعلام نتایج آزمون انتخاب قاری برای اعزام به مسابقات بین‌المللی
کد خبر: 4016588
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

اعلام نتایج آزمون انتخاب قاری برای اعزام به مسابقات بین‌المللی

نتایج آزمون انتخابی جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآنی که تا پایان سال 1400 برگزار می‌شود، از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اعلام شد. نحوه ارزیابی این افراد با بررسی تلاوت آنها در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سراسری صورت گرفته است.

اعلام نتایج آزمون انتخابی رشته قرائت جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا، در ایامی که داوری مرحله نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روزهای 16 تا 22 آبان‌ماه به صورت غیرحضوری در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در جریان بود، آزمون انتخابی رشته قرائت تحقیق جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن نیز برگزار شد.

کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم قبل از برگزاری این مرحله از مسابقات، اسامی افرادی که حائز شرایط حضور در آزمون انتخابی جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن بودند، در اختیار مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف قرار داد، با توجه به اینکه تمامی افراد معرفی شده، در مرحله نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن حضور داشتند، ‌این مرکز تصمیم گرفت تا تلاوت شرکت‌کنندگان در مرحله نیمه‌نهایی را به عنوان آزمون انتخابی مورد ارزیابی قرار دهد.

پس از داوری تلاوت شرکت‌کنندگان در ایام برگزاری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سراسری قرآن، نتایج این آزمون صبح امروز، ششم آذرماه از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شد که بر اساس رتبه در این آزمون به شرح زیر اعلام شده است.

  1. مسعود نوری از تهران
  2. وحید خزایی از تهران
  3. حمیدرضا نصیری از تهران
  4. وحید نظریان از کرمانشاه
  5. سیدجاسم موسوی از خوزستان
  6. محسن قاسمی از تهران
  7. امید حسینی‌نژاد از خراسان رضوی
  8. حبیب صداقت از تهران
  9. مهدی سیاحی از خوزستان
  10. علیرضا مسیح‌پور از کهگیلویه و بویراحمد
  11. سیدمصطفی حسینی از قزوین

همچنین مختار دهقان و علیرضا بیژنی نیز در فهرست اولیه اعلام شده است که نفر اول به دلیل خداحافظی از مسابقات و نفر دوم نیز به خاطر حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش در اوایل سال 1400 در آزمون انتخابی حضور نیافتند.

بر اساس اعلام معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، هر کشوری که دعوتنامه برای حضور قاریان ایرانی ارسال کند، از بین افراد اعلام شده هر کدام که شرایط را داشته باشند با توجه به اولویت رتبه‌ای که به دست آورده‌اند، به آن مسابقات اعزام خواهند شد. همچنین نتایج این آزمون تا پایان سال 1400 است و از سال آینده خروجی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن مبنای اعزام به مسابقات بین‌المللی خواهد بود.

یادآوری می‌شود، پیش از این نیز آزمون رشته حفظ کل قرآن کریم با حضور 12 حافظ کل قرآن کریم که طی دو سال اخیر حائز رتبه در مسابقات سراسری قرآن کریم شده بودند، اواسط شهریورماه امسال برگزار شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha