وحدت امت و مبارزه با استکبار از اصلی‌ترین آرمان‌های امام راحل بود
کد خبر: 4061839
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
در بزرگداشت امام خمینی(ره) در بیروت

وحدت امت و مبارزه با استکبار از اصلی‌ترین آرمان‌های امام راحل بود

شخصیت‌های محور مقاومت در منطقه در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در بیروت ضمن تاکید بر استواری انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خامنه‌ای تاکید کردند که مهم‌ترین اولویت انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار و تحقق وحدت امت اسلامی است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مراسم بزرگداشت سی و سومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مرکز فرهنگی امام خمینی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، پایتخت لبنان برگزار شد.

محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در بیروت در این مراسم با بیان اینکه ایران و متحدانش در محور مقاومت امروز قوی‌تر از همیشه هستند، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران  مبتنی بر اهتمام به وحدت امت اسلامی، آزادی، عدالت و مبارزه با استکبار جهانی است.

او تاکید کرد: انقلاب ایران با رهبری امام خامنه‌ای محکم و استوار ایستاده و هرگز دچار ضعف و افول نمی‌شود.

شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم طی نطقی در این مراسم با اشاره به سخن امام خمینی درباره اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: از نخستین وظایف انقلاب اسلامی و علمای اسلام مقابله با استکبار آمریکایی است.

شیخ حمود افزود: کسانی که مخالف امام خمینی بوده و مدعی شدند که از اهل سنت دفاع می‌کنند، امروز قهرمان سازش با دشمن صهیونیستی هستند.

او ضمن محکوم کردن کسانی که پرچم جنگ علیه امام خمینی را برافراشتند، گفت: آنها مدعی محافظت از اهل سنت بودند، اما در واقع با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل عمل می‌کردند.

زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی هم در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت‌های ایران از مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد: انقلاب اسلامی به دیگران شجاعت داد تا در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت کنند.

ایوب حمید، نماینده نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان هم در این مراسم تاکید کرد: بدون حمایت مستمر ایران، رسیدن به موازنه دقیق در مقابله با «اسرائیل» ممکن نبود.

وی افزود: رشد مقاومت و رسیدن به موازنه بازدارندگی با دشمن چیزی جز محصول این مشارکت واقعی در مقابله با دشمن استکبار و مشارکت در مقابله با دشمن تکفیری نیست.

سید ابراهیم امین السید، رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان هم در این مراسم با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی انگیزه بزرگ به نیروهای مقاومت، مجاهدان، انقلابیون و رهروان راه آزادی و استقلال داد، گفت: امام خمینی(ره)، ایران را از جایگاه یک متحد آمریکا و اسرائیل به کشوری تبدیل کرد که به مقاومت با وجود همه فشارها متعهد است.

امین السید افزود: امام خمینی(ره) یک تحول راهبردی را در منطقه ایجاد کرد و دستاوردهای مقاومت در ایران، لبنان، فلسطین و یمن از برکات توصیه‌ها و الهامات این امام بزرگ است.

 

انتهای پیام
captcha