مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و بزرگداشت قیام 15 خرداد در نخجوان
کد خبر: 4062000
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
با حضور ایرانیان مقیم برگزار شد؛

مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و بزرگداشت قیام 15 خرداد در نخجوان

مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و سالروز حماسه تاریخی قیام 15 خرداد به همت وابستگی فرهنگی و با همکاری سرکنسولگری کشورمان در نخجوان برگزار شد.

مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و بزرگداشت قیام 15 خرداد در نخجوانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم، مسئولین دوائر مختلف جمهوری خودمختار نخجوان، فرماندار، رئیس اداره وزارت امور خارجه، مشاور ارشد روابط بین الملل مجلس عالی نخجوان، شاعر اهل بیتی جوان استان آذربایجان غربی، تعدادی از دانشجویان ایرانی، سرکنسول و وابسته فرهنگی کشورمان در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان حضور داشتند.

حسینی، سرکنسول کشورمان در نخجوان درباره دوران مختلف زندگی، مبارزات، دوران تبعید، شخصیت و ویژگی های اخلاقی و عرفانی حضرت امام(ره) و مدیریت و رهبری ایشان در فراز و نشیب های جمهوری اسلامی پس از انقلاب و نقش حضرت امام(ره) در حل بحران های پیش آمده و ادامه رهبری کشتی انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ادامه دهنده راه امام(ره) توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه، محمدرضا قربانی از شاعران جوان و متعهد از استان آذربایجان غربی شهر ارومیه و عضو فعال مجامع و محافل ادبی شهر ارومیه اشعاری درباره حضرت امام خمینی(ره) و اهل بیت (علیهما السلام ) به زبان فارسی و آذری قرائت کرد که شور خاصی به مجلس بخشید.

پس از آن، دو تن از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نخجوان با خواندن دلنوشته درباره زندگی و شخصیت عرفانی و جهانی امام خمینی(ره) به مقام والای ایشان عرض ارادت کردند.

دانشجویان و ایرانیان مقیم در این مراسم تکید کردند که در هر شرایط در مسیر امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، عزت و بزرگی ایران عزیز حرکت خواهند کرد.

در پایان این مراسم، پاورپوینت تهیه شده توسط نمایندگی فرهنگی کشورمان به زبان آذری (به صورت متن و تصویر) خلاصه ای از کلیه دوران زندگی حضرت امام خمینی (ره) به نمایش درآمد.

انتهای پیام
captcha