مسلمانان و رنجش از رفتارهای تبعیض‌آمیز در ادارات انگلیس
کد خبر: 4062738
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

مسلمانان و رنجش از رفتارهای تبعیض‌آمیز در ادارات انگلیس

انتشار نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که از هر 10 مسلمانی که در حال حاضر در بریتانیا مشغول به کار هستند، هفت نفر رفتارهای تبعیض‌آمیز را در محل کار خود تجربه کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از TRT، براساس این تحقیق، میزان برخوردهای ضد مسلمانان در طول تعاملات مربوط به کار شامل تعامل با مشتریان و سایر افراد (44 درصد)، در طول رویدادهای اجتماعی مرتبط با کار (42 درصد) و هنگام درخواست ترفیع (40 درصد) بوده است.

این نظرسنجی که روز گذشته منتشر شد، به سفارش Hyphen، یک نشریه آنلاین جدید با تمرکز بر موضوعات مهم برای مسلمانان در سراسر بریتانیا و اروپا و توسط شرکت نظرسنجی Savanta ComRes انجام شد.

برای این نظرسنجی در مجموع با 1503 مسلمان بریتانیایی بین 22 آوریل (2 اردیبهشت) تا 10 می (20 اردیبهشت) مصاحبه شد.

براساس این نظرسنجی مشخص شد که مسلمانان سیاه‌پوست در مقایسه با سایر مسلمانان سطوح بالاتری از برخوردهای ضد مسلمانان را تجربه کرده‌اند.

37 درصد از کل مسلمانان مورد سؤال قرار گرفته در این نظرسنجی موارد تبعیض در مرحله استخدام را گزارش کردند، این رقم برای مسلمانان سیاه‌پوست 58 درصد است.

جامعه مسلمان در بریتانیا نیز بار سنگین بحران هزینه زندگی را احساس کرده است، به طوری که 54 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تأمین مخارج اولیه خانوار نسبت به پنج سال پیش سخت‌تر شده است.

با این همه با وجود افزایش احساسات ضد مسلمانان، تبعیض و همچنین تنگنای مالی، در میان مسلمانان بریتانیا، نسبت به مشارکت گسترده‌تر این اقلیت در جامعه خوش بینی وجود دارد.

68 درصد از افراد مورد مطالعه در این نظرسنجی احساس می‌کنند مشارکت مسلمانان در جامعه افزایش یافته است و 53 درصد معتقد بودند که مسلمانان امروز در بریتانیا از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند.

علاوه بر این، 55 درصد گفتند که فرصت‌های بهتری برای مسلمانان برای موفقیت در بریتانیا وجود دارد و 58 درصد موافق بودند که اکنون جوانان مسلمان الگوهای بیشتری در بریتانیا دارند که باید به آنها نگاه کنند.

با این وجود، این گزارش تأکید می‌کند که دولت اگر می‌خواهد به وعده ایجاد جامعه‌ای برابر عمل کند، باید رویکرد خود را نسبت به جوامع سیاه پوست، آسیایی و اقلیت‌های قومی تغییر دهد.

انتهای پیام
captcha