شاخص‌های انتصاب مدیران امور قرآنی نهایی می‌شود
کد خبر: 4064389
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

شاخص‌های انتصاب مدیران امور قرآنی نهایی می‌شود

جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز 29 خردادماه به منظور نهایی‌سازی و تصویب شاخص‌های انتصاب مدیران امور قرآنی در دبیرخانه شورای توسعه برگزار می‌شود.

 شاخص‌های انتصاب مدیران امور قرآنی نهایی می‌شود

به گزارش ایکنا، صد و بیست و پنجمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز یکشنبه 29 خردادماه و به منظور بررسی یک دستور در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور اعضای این مجمع برگزار می‌شود.

بر همین اساس تنها دستور این جلسه «نهایی‌سازی و تصویب شاخص‌های انتصاب مدیران امور قرآنی» است. این دستور حدود پنج سال در بایگانی دستور جلسات شورای توسعه و مجمع مشورتی قرار داشت اما با توجه به مطالبات صورت گرفته و به خصوص تغییر دولت در یک سال اخیر، همواره‌ در اولویت بررسی قرار داشته و در جلسات ۵۳، ۵۴ و ۵۵ شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جلسات ۱۱۹، ۱۲۰ و ۱۲۱ مجمع مشورتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و تنها تصویب نهایی آن در صحن شورا باقی مانده بود.

در نهایت و پس از طرح این موضوع در جلسات متعدد، در جلسه پنجاه و ششم شورای توسعه فرهنگ قرآنی که 25 اردیبهشت‌ماه 1401 برگزار شد، اختیار تصویب جزئیات شاخص‌های انتصاب مدیران امور قرآنی به مجمع مشورتی شورای توسعه واگذار شد.

از جمله پست‌های سازمانی که شاخص‌های انتصاب مدیران امور قرآنی در مورد آنها صدق خواهد کرد، پست‌هایی همچون معاونین وزیر، رؤسای سازمان‌های قرآنی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دبیران کمیسیون‌های چندگانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونان و مدیران کل معاونت قرآنی وزارت ارشاد، رؤسای مراکز امور قرآنی و مدیران شبکه‌های قرآنی صدا و سیما است.

برخورداری از برنامه مبتنی بر اسناد بالادستی با مشارکت‌پذیری از نخبگان، اشتهار به اهلیت قرآنی، برخورداری از دانش، مهارت و تجربه در امور قرآنی،‌ داشتن مهارت در یکی از حوزه‌های تخصصی سه‌گانه قرآنی(حوزه تبلیغ و ترویج، حوزه آموزش عمومی و حوزه پژوهش)، داشتن حداقل پنج سال سابقه مفید در امور قرآنی، از جمله شاخص‌های در نظر گرفته شده برای احراز تصدی مدیریت امور قرآنی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha