دومینوی انحلال به یکی از فعال‌ترین مؤسسات قرآنی البرز رسید
کد خبر: 4064392
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

دومینوی انحلال به یکی از فعال‌ترین مؤسسات قرآنی البرز رسید

مؤسسه اهل‌الکساء، که یکی از فعال‌ترین مؤسسات استان البرز است، به دلیل نداشتن مکان و ناتوانی در پرداخت اجاره‌بها در حال پیوستن به خاطرات است.

مؤسسه اهل الکساءمؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اهل‌الکساء البرز یکی از مؤسسات فعال این استان است که از سال 1393 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تربیت نیروهای قرآنی پا به عرصه قرآنی گذاشت.

برای گسترش فعالیت‌های این مؤسسه، اکرم و اعظم غلامی، دو خواهر معلم قرآن، که هر دو از داوران مسابقات کشوری سازمان اوقاف نیز هستند، نقش عمده‌ای داشته‌اند.

این مؤسسه توانسته سه بار افتخار انتخاب به عنوان مؤسسه قرآنی فعال در برگزاری مسابقات قرآن ارگان‌ها و کارگاه‌های تخصصی و آموزشی را کسب کند. 

برپایی محافل قرآنی در استان البرز و دیگر شهرها؛ آموزش روخوانی و روان‌خوانی، آموزش تخصصی صوت و لحن، صداسازی، ابتهال، تواشیح، اذان و مکبری، آموزش با محوریت تفسیر و تدبر در آیات، برگزاری محافل و مسابقات و نیز تشکیل بزرگترین گروه هم‌خوانی بانوان از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه است.

آنچه دل هر دوستدار قرآنی را به درد می‌آورد، این است که این مؤسسه به دلیل نداشتن مکان و نبود امکان تأمین مبلغ اجاره‌بهای ساختمان، در حال انحلال است تا آن همه شور و شوق که زمانی با آموزش قرآن در مؤسسه‌ حاصل شده بود به خاطرات خوش قبل از شیوع کرونا بپیوندد.

اکرم غلامی، مدیرعامل این مؤسسه، در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: فعلا به دلیل نداشتن مکان، فعالیت مجازی را در پیش گرفته‌‌ایم. چون معلم آموزش و پرورش هستم با دانش‌آموزان، کلاس‌های مجازی توانمندسازی در قرائت قرآن، حفظ و ... را دارم. به صورت حضوری نیز در مدارسی که فعالم با دانش‌آموزان کار می‌کنم. در منزل استیجاری ساکنم و شرایط اجاره کردن جایی را برای مؤسسه ندارم، بنابر این جز انحلال مؤسسه می‌توانم چه کنم؟ فعالیت آموزش فعلی و مجازی ما بدون استفاده از عنوان موسسه هست. من و خواهرم، همیشه معلم قرآن باقی خواهیم ماند، حتی اگر موسسه منحل شود.

اکرم غلامی

غلامی درباره صحبت با مساجد سطح شهر برای استفاده از فضای آن‌ها اظهار کرد: با یکی دو مسجد صحبت کرده‌ام و چندان موافق نیستند و می‌خواهند که مؤسسه با آن‌ها هماهنگ باشد. همچنین خواستیم با مؤسسه دیگری کار کنیم که آن‌ها هم چون ما مکانشان اجاره‌ای است، از ما پول پیش و اجاره می‌خواهند و بدین ترتیب دیگر اختیار کارمان را نداریم و باید تابع شرایط آن مرکز باشیم.  همچنان متقاضی بسیاری داریم و برای کلاس‌های قرآن تماس گرفته می‌شود، ولی نمی‌توانیم در مساجد هم با شرایط هیئت امنای مسجد و دیگر ارگان‌های فعال در مساجد هماهنگ شویم.

غلامی درباره استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه گفت: بقاع خیلی از ما دور هستند. ما در محله 45 متری کاج عظیمیه کرج هستیم و امامزادگان حسن، طاهر و محمد(ع) در فاصله زیادی از ما واقع شده است.

وی اظهار کرد: مسئولان فقط حرف از حمایت می‌زنند؛ به طور مثال از سال 93 تاکنون حمایت سازمان تبلیغات اسلامی از ما بیست جلد قرآن بوده که همین هفته قرآن‌ها را به یکی از خانه‌های قرآن خیابان ساسانی کرج هدیه دادیم. نمی‌توانم توقعی هم داشته باشم. مؤسسات کم نیستند، اما کسی که با تحصیلات سطح پایین مؤسسه تأسیس کرده با کسی که از سال 74 کار می‌کند با هم یکی نیستند.

غلامی در پایان گفت: قرآن فرموده که نور خدا خاموش نمی‌شود. ما به عنوان عضوی از جامعه وظایفمان را می‌شناسیم. دغدغه‌ام این است که این مجوز فعالیت ابطال شود تا حق‌الناسی به گردنم نماند، هر چند استفاده‌ای از این مجوز نکردم. بعد از کرونا برگزارکننده هیچ برنامه‌ای نبودیم. از این رو مبلغی هم به حساب مؤسسه واریز نشده است.

انتهای پیام
captcha