اعلام جزئیات ثبت‌نام در رشته حفظ مسابقات ملی و بین‌المللی مشکات
کد خبر: 4066506
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

اعلام جزئیات ثبت‌نام در رشته حفظ مسابقات ملی و بین‌المللی مشکات

آزمون رشته حفظ از 10 جزء اول، 20 جزء اول و کل قرآن کریم در چهار رده سنی زیر ۱۶ سال پسران و دختران و بالای ۱۶ سال آقایان و خانم‌ها، برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم مشکات، به‌ منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و فراهم آوردن زمینه‌ای جهت انس بیش از پیش با مصحف شریف و انسان‌ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی‌بخش و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن در محیط جامعه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام در چهارمین دوره مسابقات سراسری و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشکات از روز ۲۱ خرداد آغاز شده و تا ۱۹ تیرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره در چهار رشته حفظ کل، ترتیل و قرائت تقلیدی قرآن کریم و اذان شرکت کنند.

مسابقات این دوره برای دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی و افتتاحیه این دوره از مسابقات قرآن کریم مشکات نیز از ۲۷ تیرماه الی ۱۴ مردادماه در شهر کوهسار البرز با رمز یا علی در روز عید غدیر آغاز خواهد شد.

بخش آزمون رشته حفظ این مسابقات از ده جزء اول، بیست جزء اول و کل قرآن کریم در چهار رده سنی زیر ۱۶ سال پسران و دختران و بالای ۱۶ سال آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود.

این آزمون در مرحله اول به صورت کتبی، در مرحله دوم و سوم به صورت ارتباط زنده تصویری و در فینال حضوری خواهد بود. با توجه به اینکه مراحل مقدماتی این دوره از مسابقات به صورت مجازی برگزار می‌شود، داوطلبان لازم است امکانات لازم از قبیل اینترنت پرسرعت، تلفن همراه هوشمند یا رایانه دستی(لپتاپ) و هدفون جهت شرکت در آزمون مجازی بخش حفظ را داشته باشند.

داوطلبان راه یافته به هر مرحله طبق جدول زمانبندی ارائه شده باید آمادگی لازم جهت شرکت در مسابقه را داشته باشند. مرحله فینال این رشته به صورت حضوری برگزار می‌شود و حافظانی که نتوانند در فینال حاضر شوند از دور مسابقات حذف خواهند شد و امکان برگزاری آزمون در روز دیگری وجود نخواهد داشت.

نفر اول رشته حفظ کل قرآن کریم بالای ۱۶ سال به مسابقه بین‌المللی راه پیدا خواهد کرد. روشندلان نیز به شرط بارگزاری کارت بهزیستی از شرکت در مرحله اول حفظ(آزمون کتبی) معاف هستند.

آموزش ثبت‌نام و لینک ثبت‌نام در چهارمین دوره مسابقات سراسری و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشکات.

انتهای پیام
captcha