فراخوان شیخ عکرمه صبری برای حضور در مسجدالاقصی
کد خبر: 4074084
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

فراخوان شیخ عکرمه صبری برای حضور در مسجدالاقصی

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی قدس به مناسبت فرارسیدن سال 1444 هجری قمری، از مردم فلسطین برای زیارت مسجدالاقصی در روز شنبه مصادف با 8 مردادماه دعوت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، شیخ عکرمه صبری بیان کرد که وظیفه مسلمانان این است که از سالگرد هجرت پیامبر (صلی الله علیه و آله) برای اقامه نماز و اعتکاف در مسجدالاقصی، شرکت در جلسات دعا و ذکر و جلسات درسی مربوط به ماجرای هجرت مولایمان حضرت محمد (ص) استفاده کنند.

خطیب مسجدالاقصی اظهار کرد: سال گذشته هجری قمری شاهد تشدید هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی بودیم که سعی کردند مناسک تلمودی خود را در صحن‌های پاک و مقدس آن انجام دهند و چندین بار درهای آن را روی نمازگزاران مسلمان بستند و زیر و اطراف مسجدالاقصی را با تایید رژیم اشغالگر قدس و حمایت انجمن های شهرک‌سازی حفاری کردند.

شیخ عکرمه صبری به همین مناسبت از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا صفوف خود را تقویت کرده و تلاش خود را برای دفاع از این مسجد مقدس، حفظ آن از خطرات پیش رو، حفاظت از مقدسات دینی و رهایی از اشغال رژیم صهیونیستی تشدید کنند.

امام جماعت مسجدالاقصی بر لزوم مقابله با لشکرکشی‌ها علیه دین مبین اسلام و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) تأکید کرد.

وی افزود: برای احیای سنت آن حضرت در اقصی نقاط زمین و برجسته ساختن معارف اسلام تلاش کنیم. وی خاطرنشان ساخت اصول دین اسلام مبتنی بر اعتدال، عدالت، مدارا و احترام به انسان می باشد که غرب فاقد آن است.

انتهای پیام
captcha