برقراری دوباره روابط دیپلماتیک بین ترکیه و اسرائیل
کد خبر: 4078890
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
برنامه آنکارا و تل‌آویو برای تبادل سفیر؛

برقراری دوباره روابط دیپلماتیک بین ترکیه و اسرائیل

براساس اعلام دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، آنکارا و تل‌آویو روابط کامل دیپلماتیک را ازسرخواهند گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی بوست، دفتر یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز چهارشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل و ترکیه تصمیم گرفته‌اند روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل ازسرگرفته و نسبت به تبادل سفیر اقدام کنند.

در این بیانیه آمده است: توسعه روابط به تعمیق روابط بین دو ملت، گسترش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی و افزایش ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

در بخش دیگری از بیانیه دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی آمده است: در پی تماس تلفنی میان یائیر لاپید، نخست وزیر، و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اسرائیل و ترکیه در حال بازگرداندن سفرا و سرکنسول‌ها هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه در اولین اظهار نظر خود درباره اعلام اسرائیل مبنی بر تبادل سفیر با آنکارا، گفت: ما به دفاع از حقوق فلسطین ادامه خواهیم داد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت که اسرائیل و ترکیه سفیران خود را معرفی خواهند کرد که گامی مهم در تلاش دو کشور برای عادی‌سازی روابط است.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، هم در توییتی در این رابطه نوشت: من از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک بین اسرائیل و ترکیه را ستایش می‌کنم. این تحول و پیشرفت مهمی است که ما در سال گذشته رهبری کرده‌ایم و به برقراری روابط اقتصادی بیشتر، گردشگری متقابل و دوستی بین دو ملت اسرائیل و ترکیه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha