خدمت جهادی بانوان مبلغ در مبارزه با سقط جنین
کد خبر: 4196807
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰

خدمت جهادی بانوان مبلغ در مبارزه با سقط جنین

گروه جهادی فائزون شهرستان شاهرود با اجرای طرح مبارزه با سقط جنین و حمایت از بانوان محروم جامعه، گام‌های خوبی در این حوزه برداشته و مسئله جوانی جمعیت را در دستور کار خود قرار داده است.

گروه جهادیبانوان مبلغ کشور از جمله گروه‌های خدمت‌رسانی هستند که در کمال گمنامی در جای جای ایران اسلامی در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری وارد میدان محرومیت‌زدایی شده و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در قالب گروه‌های جهادی نسبت به خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان اقدام می‌کنند.

یکی از این گروه‌های جهادی ویژه بانوان که سال‌هاست در استان سمنان و به ویژه در شهرستان شاهرود به فعالیت در حوزه خدمت‌رسانی به بانوان محروم می‌پردازد، گروه جهادی فائزون است. این گروه جهادی طی سال‌های اخیر توانسته است با ورود به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی خدمات فراوانی را برای بانوان نیازمند ارائه کند.  

مریم علیانی‌نژاد، مدیر گروه جهادی فائزون شاهرود در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد: این گروه جهادی از سال 92 تشکیل شد و با توجه به اینکه اغلب اعضای گروه از مبلغان و طلاب هستند، برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی از ابتدای تأسیس در صدر برنامه‌های گروه جهادی فائزون قرار داشته و دارد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌های فرهنگی در تمامی مناطق دورافتاده و روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهرستان شاهرود اجرا می شود، تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی، هنری، قرآنی، سخنرانی مذهبی، کارگاه‌های آموزشی، ارائه مشاوره، توزیع سبد کالا، اعطای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و ... از جمله برنامه‌های اعضای این گروه جهادی در ایام مختلف سال است.

مدیر گروه جهادی فائزون شاهرود با اشاره به اینکه تعداد 54 نفر از طلاب و مبلغان در این گروه جهادی فعالیت دارند، اظهار کرد: اعضای گروه برای جذب مردم و نسبت به اجرای برنامه‌های آموزشی هنری همچون آموزش خیاطی، هنرهای دستی، طب سنتی و ... می‌پردازند. این مسئله باعث می‌شود تا مردم ضمن استقبال از این برنامه‌ها کنار یکدیگر جمع شده و به صورت جمعی در جریان برنامه‌های گروه قرار گیرند.

علیانی‌نژاد بیان کرد: اجرای این برنامه‌ها باعث می‌شود تا بانوان در میان خانواده‌های خود از لحاظ اقتصادی توانمند شده و نسبت به ایجاد شغلی پایدار برای خود اقدام کنند. در کنار این برنامه‌ها آموزش طب سنتی نیز در دستور کار اعضای گروه قرار دارد که این برنامه با استقبال فراوان مردم در روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهرها مواجه می‌شود. 

مدیر گروه جهادی فائزون شاهرود ادامه داد: با اجرای برنامه‌های آموزشی مردم در کنار یکدیگر جمع شده و این گردهمایی مردم باعث می‌شود تا اعضای گروه جهادی فائزون در میان اجتماع مردم به هدف اصلی این گروه جهادی یعنی جهاد تبیین در میان مردم بپردازند. ارائه مشاوره و برپایی کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، تسهیل‌گری در امر ازدواج، جوانی جمعیت و ... نیز از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی اعضای این گروه جهادی پیگیری می‌شود.

خدمت جهادی بانوان مبلغه شاهرودی در مبارزه با سقط جنین

وی تصریح کرد: در حوزه جوانی جمعیت برنامه و طرحی ویژه از سوی گروه جهادی فائزون اجرا می‌شود که طی آن مبارزه با مسئله سقط جنین در دستور کار اعضای گروه قرار دارد. امروزه بسیاری از بانوان بنا به دلایل فراوان اقتصادی و ... نسبت به سقط جنین اقدام می‌کنند که اعضای گروه جهادی فائزون ضمن تبیین تبعات این عمل نادرست، برنامه‌های حمایتی و بهداشتی را برای بانوان باردار اجرا می‌کند تا از سقط جنین جلوگیری کرده و گامی در جهت جوانی جمعیت بردارند. 

علیانی‌نژاد افزود: طرح بعدی که در این راستا اجرا می‌شود، فعال‌سازی اشتغال خانگی است تا بانوان بتوانند ضمن توانمند شدن در منازل خود بدون اینکه از خانه خارج شوند، به شغل و درآمدی پایدار دست پیدا کرده و بتوانند از لحاظ اقتصادی به نقطه‌ای نسبتا مطلوب در زندگی دست پیدا کنند. همچنین، محصولات بانوان در منازل نیز از طریق ارتباطاتی که اعضای گروه دارند، روانه بازارهای فروش شده و از این لحاظ نیز مشکلی برای بانوان ایجاد نخواهد شد. 

مدیر گروه جهادی فائزون شاهرود گفت: برپایی کارگاه‌های احکام، آموزش قرآن در رشته‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن و ...، اجرای برنامه‌های جشن تکلیف برای دختران، برپایی اردوهای زیارتی ـ‌ سیاحتی و ... نیز از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی اعضای گروه اجرا می‌شود تا زمینه برای جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان فراهم شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های گروه از طریق خیران و صندوقی که برای این منظور فراهم شده تأمین می‌شود، اظهار کرد: صندوق گروه جهادی فائزون هم‌اکنون تعداد 160 خیر را در عضویت خود دارد که بیشتر هزینه گروه از این طریق تأمین می‌شود. همچنین، همکاری خوبی با بنیاد احسان و بسیج سازندگی شهرستان داریم که این همکاری بیشتر در زمینه اعطای جهیزیه برای نوعروسان نیازمند صورت می‌گیرد.        

انتهای پیام
captcha