
به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، وبسایت «دراپ سایت نیوز» (Drop Site News) فاش کرد شرکت گوگل به موجب قراردادی شش ماهه به ارزش ۴۵ میلیون دلار که با نتانیاهو امضا کرده است، به ترویج پیامها و روایات رژیم صهیونیستی و کم اهمیت جلوه دادن بحران انسانی در نوار غزه کمک خواهد کرد.
این وبسایت، گوگل را مهمترین شریک رژیم اسرائیل برای ترویج راهبرد تبلیغاتی نتانیاهو توصیف کرد.
طبق گزارش این وبسایت، اعلامیهها و تبلیغات اسرائیل از طریق یوتیوب و اپلیکشین «گوگل دیسپلی اند ویدیو ۳۶» منتشر میشود.
بررسیها همچنین نشان میدهد رژیم صهیونیستی مبلغ ۳ میلیون دلار از طریق پیامرسان «ایکس» و ۲,۱ میلیارد دلار از طریق اپلیکیشن اسرائیلی «اوت برین» برای تبلیغات هزینه کرده است. یکی از بخشهای این قرارداد به سرپوش گذاشتن و انکار گرسنگی در نوار غزه مربوط میشود.
در پی افشای این خبر، شورای روابط اسلامی-آمریکایی (CAIR)، بزرگترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان در ایالات متحده روز جمعه در بیانیهای خواستار لغو این قرارداد شد.
این شورا از گوگل خواست تا از این قرارداد تبلیغاتی ۴۵ میلیون دلاری که روایت یکجانبه رژیم اسرائیل را در بحبوحه نسلکشی این رژیم در غزه ترویج میکند، خارج شود.
در بیانیه CAIR آمده است: اگر گوگل واقعاً به حقوق بشر و رویههای اخلاقی اعتقاد دارد، باید این قرارداد را لغو و سیاستهای تبلیغاتی جهانی خود را بررسی کند.
گزارش Drop Site News نشان میدهد که بر اساس این قرارداد به اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی مستقر در آمریکا پول سنگینی پرداخت میشود.
نهاد عوض، مدیر اجرایی CAIR، سود بردن گوگل از انتشار چنین محتوایی در حالی که اسرائیل با اتهامات نسلکشی روبرو است را از نظر اخلاقی قابل سرزنش توصیف کرد.
وی تأکید کرد که شرکتهای آمریکایی نباید در تلاشهایی برای پنهان کردن واقعیتهای جنگ، به ویژه با توجه به اینکه غیرنظامیان فلسطینی، از جمله کودکان، همچنان کشته میشوند، شرکت کنند.
شورای روابط آمریکایی-آمریکایی همچنین نامهای به رسانههای اصلی ایالات متحده ارسال کرد و از آنها خواست که به طور مداوم فیلمهای تخریب غزه را پخش کنند.
انتهای پیام