مرحوم پرورش متخلق به معارف قرآن و عترت بود
کد خبر: 1360785
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
آیت‌الله العظمی جوادی آملی:

مرحوم پرورش متخلق به معارف قرآن و عترت بود

گروه اندیشه: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حیات و ممات برای کسانی مانند مرحوم پرورش یکی است، تأکید کرد: مرحوم پرورش متخلق به معارف قرآن و عترت بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید دیروز، 29  دی در دیدار با خانواده مرحوم علی اکبر پرورش در قم در سخنانی ضمن طلب غفران برای آن مرحوم گفت: حیات و ممات برای استاد پرورش یکسان است زیرا با خدماتی که ایشان به جامعه علمی و دینی و مخصوصا پرورش شاگردان و جوانان شایسته انجام داد هرگز نمی‌میرد و زنده است.

وی ادامه داد: استاد پرورش در اثر ارتباط با علما و بزرگان معارف قرآن و عترت را دریافت و ابتدا خود آن‌ها را باور کرد و متخلق به آن شد و در نهایت به آن عمل کرد و به دیگران منتقل ساخت.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مرحوم پرورش از جمله کسانی نبود که بنشیند و به بقیه بگوید شما بروید بلکه می‌گفت این راه را من رفتم و شما هم بیایید؛ وی خود رهرو خوبی بود و دیگران را نیز با خود می‌برد و چنین کسی می‌تواند در نقش یک قائد باشد.

این مفسر قرآن اظهار کرد: مردم تابع کسانی هستند که نخست در جلوی ایشان حرکت کند و سپس پشت سر وی حرکت می‌کنند و مرحوم پرورش نیز از این افراد بود.

وی تصریح کرد: بدن انسان می‌میرد اما روح او همیشه زنده است و در حدیث شریف نیز آمده که «العلما باقون اذا ما بقی الدهر» که اختصاص به علما ندارد بلکه شاگردان علما را نیز شامل می‌شود و استاد پرورش در زمره این افراد بود.

صاحب تفسیر تسنیم در ادامه خاطرنشان کرد: سخنرانی‌های مرحوم پرورش در شهرهای مختلف کشور در ایام پیروزی انقلاب به خصوص در اصفهان حائز اهمیت بود و جوانان و علاقه‌مندان معارف اسلامی از بیانات ایشان استفاده زیادی می‌کردند.

captcha