بودجه قرآنی سال ۹۴ تیرماه واریز می‌شود به شرط ...
کد خبر: 2920113
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
انجم‌شعاع:

بودجه قرآنی سال ۹۴ تیرماه واریز می‌شود به شرط ...

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: در صورتی که دولت بودجه قرآنی سال ۹۴ را در ماه‌های اول به شورا اختصاص دهد ما نیز این بودجه را تا تیرماه به حساب دستگاه‌های قرآنی واریز خواهیم کرد.

محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به واریز بودجه قرآنی سال 93 تا پایان سال به دستگاه‌ها، گفت: 58 میلیارد تومان از بودجه قرآنی که توسط دولت اختصاص پیدا کرده تا 20 اسفندماه به حساب دستگاه‌ها واریز می‌شود و باقیمانده بودجه نیز تا پایان سال واریز خواهد شد.
وی افزود: تلاش داریم به جایی برسیم که بودجه قرآنی هر سال در همان سال به دستگاه برسد و پیش‌بینی کرده‌ایم در صورتی که دولت بودجه قرآنی سال 94 را در ماه‌های اول به شورای توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص دهد ما نیز این بودجه را تا تیرماه به حساب دستگاه‌های قرآنی واریز کنیم.

اعلام برنامه دستگاه‌‌ها برای سال 94 تا پایان اردیبهشت‌
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: در بیست و پنجمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کمیسیون‌ها موظف شدند برنامه‌های دستگاه‌های عضو را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 94 دریافت کرده و تصمیم‌گیری نهایی درباره میزان بودجه هر دستگاه‌ها را تا پایان اردیبهشت‌ماه انجام دهند و نتیجه را در اختیار کمیسیون تخصیص قرار دهند تا اگر بنا شد بودجه سال 94، تیرماه به دستگاه‌ها برسد، تمام مقدمات آن انجام شده باشد.
وی در ادامه گفت: بعد از اتمام کار کمیسیون‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 94، جلسات فوق‌العاده‌ای را خردادماه برگزار می‌کنیم تا بتوانیم برنامه دستگاه‌ها را به قطعیت برسانیم تا در صورتی که بودجه دولت، تیرماه به شورا واگذار شود، بتوانیم با توجه به تصمیمات قبلی، بودجه را به دستگاه‌‌ها واگذار کنیم.

دستگاه‌ها به اجرای برنامه‌های قرآنی سرعت دهند
انجم‌شعاع با یادآوری واریز بودجه سال 93 به دستگاه‌ها، گفت: از دستگاه‌ها درخواست جدی دارم با توجه به اینکه این بودجه به عنوان ابلاغ اعتبار است در هزینه‌کرد آن در زمان‌بندی مکرر و طرح‌های تفسیری اهتمام داشته باشند و به اجرای برنامه‌های قرآنی سرعت دهند.
وی ادامه داد: همچنین، برای اختصاص بودجه قرآنی سال 94 به دستگاه‌ها، علاوه بر مبانی که برای تخصیص اعتبارات قائل می‌شویم نحوه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی 93 را نیز بررسی می‌کنیم و یکی از شاخص‌های اصلی ما در اختصاص بودجه قرآنی سال 94، گزارش هیئت نظارت بر اعتبارات 93 است و دستگاه‌ها باید عملکرد خود در سال 93 را به صورت شفاف به هیئت نظارت اعلام کنند.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که در بودجه قرآنی سال 93 داشتیم و بعد از اتمام کار شورا، دستگاه‌ها هنوز برنامه‌های خود را اعلام می‌کردند از دستگاه‌های عضو کمیسیون‌ها تقاضا داریم دستگاه‌ها از هم‌اکنون تعاملات خود با کمیسیون‌ها را انجام داده و تا پایان اردیبهشت‌ماه به ما اعلام کنند تا با مشکلات امسال مواجه نشویم.
وی در ادامه گفت: در خصوص استان‌ها نیز با توجه به مصوبه‌ای که در جلسات کمیته داشتیم، قراردادهای دستگاه‌ها برای سال 94 را، فروردین و اردیبهشت‌ماه سال 94 منعقد کنیم.

captcha