از نقش ترامپ در عادی‌سازی اسلام‌هراسی تا تأثیر لابی یهودی بر انتخابات
کد خبر: 3522182
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
پژوهشگر آمریکایی تبیین کرد؛

از نقش ترامپ در عادی‌سازی اسلام‌هراسی تا تأثیر لابی یهودی بر انتخابات

گروه بین الملل: ترامپ در حال عادی‌سازی بیان احساسات ضد اسلامی است؛ نژاد‌پرستی اصل و اساس فرهنگ آمریکایی را تشکیل می‌دهد و حتی اگر آمریکا‌یی‌ها طی دهه‌های اخیر نسبتاً متمدن شده باشند، عدم تساهل همچنان زیر پوست این کشور باقی مانده و به لطف ترامپ این لایه‌های نفرت اکنون نمود پیدا می‌کنند.

از نقش ترامپ در عادی‌سازی اسلام‌هراسی تا لابی یهودی برای تأثیر بر انتخابات
«جان اندرو مورو»، استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر اهل ایالت کبک کاناداست که در زمینه مطالعات اسلامی، اسپانیایی و بومیان آمریکا تخصص دارد. این استاد کانادایی ـ آمریکایی مسلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تبلیغات انتخاباتی «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، که خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده است، اظهار کرد: دونالد ترامپ یک نظریه‌پرداز نیست او یک پوپولیست فرصت‌طلب است که قصد دارد از مسئله مسلمانان و اقلیت‌ها به نفع خود سود ببرد. او ایجاد وحشت می‌کند تا از ناامنی مردم بهره‌برداری کند. این بدان معنا نیست افرادی که از ترامپ حمایت می‌کنند از وضع موجود راضی هستند. سفیدپوستان محافظه‌کار و مسیحی نیمی از مردم آمریکا را تشکیل می‌دهند و در حال ناپدیدشدن هستند. سرمایه‌داران فرصت‌های شغلی را به خارج انتقال داده‌اند و انگلو آمریکن‌ها بیکار هستند.

وی افزود: در کشوری که مدعی آزادی دینی است، حکومت به زور یک لائیسیته غیر اخلاقی را تحمیل می‌کند. دولت به جای دفاع از منافع آمریکایی‌ها در خدمت هواداران جهانی‌سازی است. طرفداران ترامپ خشمگین‌اند و حق هم دارند مشکل اینجاست که ترامپ به منشأ مشکلات مردم که همانا یک نظام سرمایه‌داری وحشی است حمله نمی‌کند. به عکس بزرگترین قربانیان این نظام اقتصادی سیاسی شیطانی را که همان سیاهان، اسپانیانی‌زبانان، بومیان، مسلمانان و مهاجران هستند، هدف قرار داده است. او به جای آنکه مردم را به نیکی، تساهل، همبستگی اجتماعی و وحدت ملی فرا بخواند آنها را به عدم شکیبایی و پراکندگی دعوت می‌کند؛ اگر ترامپ ممنوعیت و ورود مسلمانان به آمریکا را پیشنهاد می‌کند به این دلیل است که پیشنهادش، آراء را به سوی او جلب می‌کند.

این استاد کانادایی ـ آمریکایی تصریح کرد: ترامپ برای آمریکایی‌های اروپائی‌الاصل حکم مسیح را دارد. او آخرین امید آن‌هاست. ولی ترامپ مسیح نیست، به عکس او ضد مسیح است، میلیاردی خودخواه و نزدیک به طرفداران جهانی شدن. او هیچگاه برای کمک به کشاورزان، کارگران، افراد به حاشیه رانده شده و محروم قدمی برنداشته است، اگر او واقعا راست می‌گوید از ثروتش برای کمک به آمریکایی‌ها استفاده کند.

نویسنده کتاب «میثاق محمد(ص) با مسیحیان» تصریح کرد: «برنی ساندرز» هم نمایانگر نارضایتی آمریکایی‌هاست. این نظام کارآیی خود را از دست داده و مردم از سیاستمداران ریاکار و دروغ‌گو خسته شده‌ا‌ند. جامعه‌شناسان مدت‌هاست از جنگ فرهنگی سخن می‌گویند. کارشناسان علم سیاست حق دارند نگران باشند. آنها خیلی خوب می‌دانند که یک جنگ فرهنگی می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود. کشور روی انبار باروت قرار گرفته و مردم تا دندان مسلح‌ هستند، فقط یک کبریت لازم است تا آمریکا به سوریه و عراق تبدیل شود.

ترامپ و موج‌سواری بر جریان اسلام‌هراسی

این متخصص مطالعات اسلامی، اسپانیایی و بومی دانشگاه‌های آمریکا درباره هدف ترامپ از ایجاد موج اسلام‌هراسی می‌گوید: اگر ترامپ به حمایت اعراب و مسلمانان نیاز داشت خود را بهترین دوست ایشان معرفی می‌کرد. در حال حاضر تنفر زیادی از مسلمانان وجود دارد، ترامپ از اسلام‌هراسی برای مقاصد سیاسی بهره‌برداری می‌کند. در عین حال او در حال تبدیل کردن بیان احساسات ضد اسلامی به امری عادی است. نژاد‌پرستی اصل و اساس فرهنگ آمریکایی را تشکیل می‌دهد. آمریکا کشوری است که بر کشتار، نابودی مردمان بومی و بردگی سیاهان پایه‌گذاری شده؛ حتی اگر آمریکا‌یی‌ها طی دهه‌های اخیر نسبتا متمدن شده باشند، عدم تساهل همچنان زیر پوست این کشور باقی مانده و به لطف ترامپ این لایه‌های نفرت اکنون نمود پیدا می‌کنند. آنچه بخش عظیمی از آمریکایی‌ها احساس می‌کردند بدون اینکه آن  را بیان کنند حال آشکارا اظهار می‌شود. فرهنگ آمریکایی حالا گامی به عقب برداشته و به جای بهتر شدن رو به انحطاط می‌رود؛ چه در آمریکا و چه در اروپا به لحاظ فرهنگی شاهد دوره‌ای شرم‌آور هستیم؛ گویی در اروپای دهه 30 و در آستانه ظهور فاشیسم حضور داریم.

اندرو مورو درباره پیشنهاد ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا می‌گوید: ترامپ انسان معتقدی نیست، او اصلا مذهبی نیست. فردی نیست که از خدا بترسد. او بی‌دینی مغرور و ماتریالیست است. پیشنهاد ممنوعت ورود مسلمانان از احساسات دینی شخصی او سرچشمه نمی‌گیرد. او حرف‌های مسیحیان صهیونیست آمریکا را تکرار می‌کند؛ مسیحیانی که ادعا می‌کنند اسلام یک ایدئولوژی سیاسی خشن و بر پایه تنفر است. اگر آن‌ها سلفیت، وهابیت و یا تکفیر را جایگزین واژه «اسلام» می‌کردند ما با آن‌ها موافق بودیم. اشتباه بزرگ و عمدی آن‌ها اینجاست که آنها اسلام را که دینی شریف است با تکفیر که آئینی شیطانی و نادرست است، یکی می‌دانند.

تکفیر برابر با شیطان‌پرستی و تکفیری ستون پنجم دشمن در جهان اسلام است

مدیر بنیاد «میثاق‌های محمد(ص)» تصریح کرد: آئین تکفیر همان آئین شیطان‌پرستی است و تکفیری‌ها همان تروریست‌های هوادار شیطان‌ هستند، اینکه گروهی شیطان را خدا و خدا را شیطان تلقی کنند؛ از خدا شیطان نمی‌سازد. آن‌ها می‌توانند «الله» را هرگونه که می‌خواهند بخوانند ما می‌دانیم که مقصود ایشان همان ابلیس است. تکفیری‌ها خوارج و همان کفاری هستند که ادعای مسلمانان بودن دارند. اسلاف ایشان توطئه کردند تا خلافت و امامت را تصاحب و اسلام را از درون نابود کنند. ما آن‌ها را از طریق رفتارشان که مغایر همه اصول، ارزش‌ها و قوانین اسلام واقعی و محمدی است، می‌شناسیم. همان کفار گذشته یا مشرکان عصر پیامبر(ص) که قربانیان را شکنجه می‌دادند، مثله می‌کردند، به آن‌ها تجاوز می‌کردند و آن‌ها را برای نیروهای شر به عنوان قربانی می‌سوزاندند.

این استاد آمریکایی که پس از اسلام آوردن نام «الیاس اسلام» را برای خود برگزیده است، با اشاره به اینکه همین تکفیر‌ی‌ها از سوی انگلیسی‌ها برای نابود کردن امپراطوری عثمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، تصریح می‌کند: قدرت‌های غربی در طول جنگ‌های اول و دوم جهانی از همین تروریست‌های «اسلام‌گرا» برای اهداف ژئوپولتیک استفاده کردند. آمریکایی‌ها از همین اصول‌گرایان برای جنگ با اتحاد شوروی در افغانستان سود بردند و این‌ها همان روان‌پریشانی هستند که آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه ایشان را در عراق و سوریه رها کرده‌اند تا جهان اسلام را تضعیف و نابود کنند.

وی افزود: طرفداران جهانی‌سازی از اسلام بیم دارند چون می‌دانند اسلام به حیات استثمارگران و ظالمان خاتمه می‌دهد، آن‌ها خیلی خوب می‌دانند که اسلام به حیات فروشندگان سلاح و مواد مخدر، زن و کودک و اندام انسان پایان می‌دهد. آنها می‌خواهند به هر قیمتی چهره اسلام را تخریب کنند و مسلمانان را انسان‌هایی شرور نشان دهند. بنابراین باید برای ارتقاء، اسلام سنتی و معنوی، اسلامی متساهل، دربرگیرنده و پلورالیست و مبلغ عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تبلیغ کرد. در واقع کسانی که اسلام رادیکال را تبلیغ می‌کنند همان کسانی هستند که چنین اسلامی را تولید و کنترل کرده، آن را مسلح نموده و گسترش می‌دهند. باید درباره این واقعیت نگران کننده از طریق ارائه مستندات به مردم آگاهی داد؛ تکفیری‌ها، ستون پنجم دشمن در جهان اسلام‌اند.

لابی یهودی برای تأثیر بر نتایج انتخابات

این پژوهشگر مطالعات اسلامی همچنین درباره توان مسلمانان برای مقابله با موج اسلام‌هراسی در تبلیغات انتخاباتی کاندیداها می‌گوید: مسلمانان درصد اندکی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. آنها نمی‌توانند نتایج انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دهند. یهودیان به عکس تعداد اندکشان بر نتایج انتخابات تأثیر می‌گذارند، زیرا متحد و سازماندهی شده عمل می‌کنند. آنها از پول خود برای اعمال فشار بر سیاستمداران و دولت استفاده می‌کنند. مسلمانان باید از یهودیان سرمشق بگیرند. احتمال زیادی وجود دارد که یهودیان نتایج انتخابات را تغییر دهند. یهودیان آمریکا نمی‌خواهند دوباره وحشت دوران نازی‌ها را تجربه کنند. آنها یک هیتلر بالقوه را در ترامپ می‌بینند. تلاش‌های مسلمانان آمریکا مهم است. آن‌ها سازماندهی می‌شوند ولی مشکل اینجاست که این کار باید از ده‌ها و حتی یک قرن پیش انجام می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش کنونی مسلمانان اندک و شاید دیر هنگام باشد، ادامه می‌دهد: فرهنگ علیه ماست، ما همگی مسئول شکستمان هستیم. اگر خدا به یاری ما نیاید همگی باید جزای بی‌عملی‌مان را بپردازیم. یا خود ترامپ، خودش را نابود می‌کند یا برخی دیگر او را نابود خواهند کرد. او مردی بی‌ثبات است. برخی روانشناسان ترامپ را فردی خودشیفته می‌دانند که اگر کدهای سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار داشته باشد، معلوم نیست چه فاجعه‌ای را رقم بزند.

این استاد مسلمان درباره تأثیر انتخاب ترامپ در روابط آمریکا با اسرائیل می‌گوید: ترامپ سرشار از ضد و نقیض‌هاست. یک روز می‌گوید آنچنان ثروتمند است که نیازی به لابی اسرائیل ندارد روز بعد از اسرائیل تمجید می‌کند. واقعا ترامپ کیست؟ یک ابله یا سیاستمداری حیله‌گر؟ یک دوست و متحد هیلاری کلینتون که می‌خواهد حزب جمهوری‌خواه را نابود کند؟ الله اعلم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه به یقین می‌توان گفت این است که او شایستگی بودن در جایگاه مرد شماره یک آمریکا را ندارد. خدا همگان را از شر او حفظ کند. در مورد هیلاری کلینتون نیز می‌توان گفت که او بهتر از ترامپ نیست. هر دو افرادی مشمئز کنند‌ه‌اند؛ اولی چون بیش از حد رک و راست است و دیگری بیش از حد دروغگو؛ انتخاب بین آن‌ها مثل انتخاب بین بد و بدتر است. آن‌ها دو سر یک جانور‌ هستند. ولی هر کدام که انتخاب شوند درباره حمایت آمریکا از اسرائیل شکی وجود ندارد.

captcha