منبع عراقی: ابوبکر بغدادی زنده است
کد خبر: 3619428
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

منبع عراقی: ابوبکر بغدادی زنده است

گروه بین‌الملل: یکی از یگان‌های اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق از زنده بودن سرکرده گروه تروریستی داعش خبر داد.

منبع عراقی: ابوبکر بغدادی زنده است!
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از منابع عراقی، تیم اطلاعاتی «الصقور» وابسته به وزارت کشور عراق اخبار منتشر شده درباره هلاکت «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.
در همین راستا، «ابوعلی البصری»، مدیرکل بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق اعلام کرد که البغدادی هنوز زنده و در خارج از شهر «رقة» سوریه در مکانی مخفی شده است.
وی گفت: با توجه به بررسی‌ تحرکات ابوبکر البغدادی و در نظر گرفتن این نکته که ما بیشتر از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای عربی و بین‌المللی به دنبال رصد و پیگیری همه تحرکات سرکرده داعش و پیروان آن هستیم، خبر هلاکت این تروریست را تکذیب و اعلام می‌کنیم که هرگونه اخباری که اخیرا در این خصوص منتشر شده است، صحت ندارد.
البصری افزود: پس از آزادسازی موصل، این واقعیت کشف شد که توانمندی‌های تروریست‌های داعش صرفا عراق و کشورهای منطقه را تهدید نمی‌کند بلکه طرح‌ها و آموزش‌های آن با هدف سیطره بر بسیاری از مناطق در جهان ادامه داشت. پس از شکست‌های اخیر داعش در عراق و به طور مشخص در موصل و سوریه، بعید نیست که برخی شهرهای جهان، هدف حملات تروریستی این گروه قرار گیرد.
در عین حال، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه، 23 تیر نیز اعلام کرده بود که واشنگتن شواهدی در تأیید کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در اختیار ندارد. وی در پاسخ به سؤالی درباره موضع آمریکا درباره گزارش‌های مربوط به مرگ البغدادی گفته بود: «اگر می‌دانستیم می‌گفتیم. در حال حاضر نمی‌توانم آن را تأیید یا تکذیب کنیم.»
وی اضافه کرد: «دیدگاه ما این است که ما فرض کنیم که وی زنده است مگر آنکه خلافش ثابت شود و ما در حال حاضر نمی‌توانیم خلاف آن را ثابت کنیم.»
این در حالی است که یک منبع آگاه محلی در استان نینوی سه‌شنبه گذشته، 20 تیرماه اعلام کرده بود که داعش با صدور بیانیه‌ای از طریق پایگاه رسانه‌ای خود در «تلعفر» (غرب موصل)، مرگ البغدادی، خلیفه خودخوانده این گروه تروریستی را بدون ارائه هیچ توضیحی، تأیید کرده بود.
این منبع همچنین متذکر شده بود که داعش طی بیانیه‌ای مرگ سرکرده خود را تایید و اعلام کرده که به زودی نام خلیفه جدیدش را اعلام خواهد کرد.
captcha