واشنگتن: به ابوبکر البغدادی نزدیک شده‌ایم
کد خبر: 3713515
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

واشنگتن: به ابوبکر البغدادی نزدیک شده‌ایم

گروه بین‌الملل ـ یک منبع امنیتی آمریکایی در واشنگتن تصریح کرد: ایالات متحده به محل اختفای ابوبکر الیغدادی رهبر گروه تروریستی داعش نزدیک شده است.

واشنگتن: به ابوبکر البغدادی نزدیک شده‌ایم

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری سومریه نیوز؛ یک منبع امنیتی آمریکایی در واشنگتن امروز (22 اردیبهشت ماه) با اعلام این خبر توضیح داد: بازداشت‌های اخیر چند تن از فرماندهان داعش از جمله معاون رهبر این گروه تروریستی ما را به ابوبکر البغدادی نزدیک کرده است.

این منبع خبری با بیان اینکه بخش بزرگی از شکست داعش انجام شده، بغدادی را با صدام حسین، رئیس جمهور سابق عراق که 9 ماه بعد از سقوط حکومتش بازداشت شد، مقایسه وتصریح کرد: اکنون وقت آن رسیده که رهبر این گروه بازداشت شود.

یادآور می‌شود، مرکز اطلاعات امنیتی عراق روز گذشته از بازداشت 5 تن از سرکردگان داعش و هلاکت 40 تن از آنها در عملیات گسترده‎ای در سوریه خبرداد. همچنین ابو علی البصری، رئیس دفتر اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق چندی پیش در گفتگو با  شبکه فاکس نیوز تاکید کرده بود که جدیدترین اطلاعات حاکی است که البغدادی در شهرک هجین (واقع در سوریه) در ۱۸ مایلی مرزهای عراق و سوریه در داخل استان دیر الزور است.

البصری افزوده بود: اطلاعات جدید درباره محل اختفای البغدادی تنها چند روز است که به دست سازمان اطلاعات عراق رسیده و این اطلاعات برای انجام حمله‌ای چند جانبه و مشترک با همراهی یگان‌های روسیه و سوریه استفاده خواهد شد.

 انتهای پیام
 
 
captcha