برنامه‌های «تدبر در قرآن» ویژه بانوان در قطیف
کد خبر: 3634830
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

برنامه‌های «تدبر در قرآن» ویژه بانوان در قطیف

گروه بین‌الملل: سلسله برنامه‌های «تدبر در قرآن» ویژه بانوان به همت دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی استان شیعه‌نشین «قطیف» عربستان در حال برگزاری است.

گسترش کارگاه‌های تدبر در قرآن در قطیف
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف، در همین راستا، یک برنامه قرآنی اخیرا به مدت 10 روز، ویژه دختران در باشگاه «هیا نتعلم قرآن»(بیا قرآن بیاموزیم) واقع در منطقه «الناصره» استان قطیف برگزار شد که شرکت‌کنندگان در این برنامه، ضمن حفظ سوره «الرحمن»، با تدبر در آیات این سوره نیز آشنا شدند.
این برنامه با نظارت «منار المسجن»، از بانوان فعال قرآنی این منطقه برگزار شد که وی ضمن تبیین مفهوم تدبر در قرآن، توضیحاتی درباره نقشه ذهنی و کاربردهای علمی ارائه داد.
از سوی دیگر، «مریم النفیلی»، از دیگر فعالان قرآنی قطیف، یک برنامه تدبر در قرآن ویژه دختران در مرکز علوم قرآن «دارالفرقان» واقع در شهرک «حله محیش» قطیف و مرکز قرآنی «السیده رقیه (س)» در منطقه «الکویکب» برگزار کرد و مباحثی در زمینه تدبر در قرآن برای شرکت‌کنندگان ارائه داد.
این برنامه‌ قرآنی با عنوان «جولة مع السورتین» (سیری در دو سوره) برگزار شد و تعیین آیه یا سوره‌ای که قصد آشنایی با آن را داریم، طرح سؤال در ارتباط با آیه، آشنایی با پیام آیه و کاربرد‌ی کردن مفهوم و پیام آیه در زندگی روزمره را از مراحل چهارگانه تدبر در قرآن دانست.
وی در ادامه همچنین، تفکر، قلب، عقل و سؤال را چهار عنصری دانست که در تربیت یک بانوی مدبر تأثیرگذار هستند.
captcha