همکاری 150 عالم مسلمان با دولت فیلیپین
کد خبر: 3643165
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
به منظور مقابله با افراط‌گرایی صورت می‌گیرد؛

همکاری 150 عالم مسلمان با دولت فیلیپین

گروه بین‌الملل: مقامات فیلیپین از همکاری 150 عالم مسلمان با دولت این کشور برای مبارزه با تندروی و افراط‌گرایی در استان «باسیلان» واقع در جنوب این کشور خبر دادند.

همکاری 150 عالم مسلمان با دولت فیلیپینبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «akhbaralaan.net»، روزنامه «فیلیپین استار» به نقل از «رز فوریگای»، شهردار شهر «لامیتان» واقع در استان باسیلان فیلیپین نوشت: علمای مسلمان که برای مبارزه با افراطی‌گرایی با دولت همکاری کنند، حقوق ثابت و کمک‌های معیشتی دریافت می‌کنند. 

وی تصریح کرد: این علمای مسلمان، با هدف حفظ وحدت ساکنان شهر لامیتان اعم از مسلمان و غیرمسلمان به دولت کمک می‌کنند. 

گفتنی است، شهر لامیتان در استان باسیلان مرکز فعالیت‌های گروه تروریستی «ابوسیاف» از شاخه‌های مرتبط با تشکیلات تروریستی داعش است. این شهر در جزیره «میندانائو» واقع شده که این جزیره نیز مقر گروه تروریستی «ماوتی» از هم‌پیمانان داعش است. 

ایجاد درگیری میان نیروهای دولتی و گروه تروریستی «ماوتی» از اردیبهشت‌ماه سال جاری سبب شد که «رودریگو دوترته»، رئیس‌جمهور فیلیپین دوم خردادماه در این منطقه حکومت نظامی اعلام کند. 

نزدیک به 10 میلیون و 700 هزار مسلمان در فیلیپین زندگی می‌کنند که بیشتر آنها در جزیره میندانائو ساکن بوده و براساس سرشماری سال 2012 میلادی حدود 11 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند/.

captcha