تلاش برونئی برای توسعه گردشگری اسلامی
کد خبر: 3664093
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

تلاش برونئی برای توسعه گردشگری اسلامی

گروه بین‌الملل: کشور برونئی دارالسلام، ظرفیت‌های خود را برای توسعه گردشگری اسلامی و بهره‌برداری از این صنعت مورد بررسی قرار می‌دهد.

تلاش برونئی برای توسعه گردشگری اسلامیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری TTGAsia؛ برونئی دارالسلام، با شناسایی گردشگری اسلامی به عنوان یک استراتژی مهم برای توسعه صنعت گردشگری و شکوفایی اقتصادی، در حال بررسی راهکارهایی برای جذب گردشگران مسلمان به این کشور است.

گردشگری اسلامی در برونئی از مشاهده سبک زندگی مردم این کشور تا بازدید از مساجد که نماینده فرهنگ و میراث برونئی است، تشکیل می‌شود.

بازدید از مسجد عمر علی صفی‌الدین، مسجد جامع عصر حسن البلقیه، نمایشگاه هنرهای اسلامی و مصلی سلطنتی از جمله جاذبه‌های گردشگری برونئی محسوب می‌شوند.

اداره گردشگری برونئی در چارچوب همکاری نزدیک با وزارت امور دینی در نظر دارد خدمات و جاذبه‌های بیشتری را برای جذب گردشگران مسلمان ارائه کند.

برپایی دوره‌های خوشنویسی و آموزش قرآن از جمله موارد پیشنهاد شده است.

ماه رمضان زمان مناسبی برای بازدید از برونئی محسوب می‌شود؛ زیرا فرصت خوبی را برای مشاهده فعالیت‌های فرهنگی و دینی این کشور به دست می‌دهد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده؛ مسلمانان کشورهای سنگاپور، مالزی، تایلند و فیلیپین عمده گردشگران برونئی را تشکیل می‌دهند.

یادآور می‌شود، بسیاری از کشورهای غیراسلامی مانند ژاپن نیز در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد نمازخانه‌ها، رستوران‌های حلال و دیگر امکانات مورد نیاز برای جذب گردشگران مسلمان هستند/.

captcha