برپایی هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی استان تهران بدون دعوت از رسانه‌‌ها
کد خبر: 3680642
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

برپایی هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی استان تهران بدون دعوت از رسانه‌‌ها

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی استان تهران، 18 دی‌ماه در حالی با حضور معاونت قرآن و عترت ارشاد و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شده است که هیچ رسانه‌ای را در جمع خود نپذیرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی استان تهران با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته، 18 دی‌ماه با حضور مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در خانه اندیشمندان علوم انسانی در حالی برگزار شد که بدون حضور مطبوعات و خبرنگاران حوزه دینی و قرآنی بود.
شنیده‌ها حاکی از این است که طی این مراسم از حدود 100 مدیر مؤسسه قرآنی گویا از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از طریق پیامک، زمان ومکان برنامه اطلاع‌رسانی شده است.
برپایی چنین مراسمی در سکوت رسانه‌ای و خبری جای تأمل دارد، شاید از نظر نهاد برپا‌کننده و میزبان، دارای چنان اهمیتی برای رسانه‌ای کردن نبوده است!؟ و اگر اینگونه بوده است، چرا پایگاه خبری اتقان وابسته به اتحادیه تشکل‌ها صبح امروز، 19 دی‌ماه به اطلاع‌رسانی این نشست پرداخته است؟ و دیگر خبرگزاری‌ها به فواصل تا عصر همین روز این خبر را به صورت اقتباسی و برداشت از یکدیگر کار کردند.
پیگیری‌ ایکنا از اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور حاکی از آن بود که مدیرعامل اتحادیه نیز صرفا میهمان این مراسم بوده و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور بی‌خبر از برپایی چنین نشستی بوده است.
شاید برپایی چنین نشست‌هایی با وجود تمام تلاش‌ها برای برپایی آن نیازمند بُعد رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در کنار دیگر موارد است که این کوتاهی از سوی روابط عمومی نهاد برگزارکننده جای تامل دارد و شاید حکایت از بی‌اهمیت بودن بحث مؤسسات قرآنی ـ مردمی داشته است؟!
این نشست در عین سکوت خبری چند نکته در آن قابل تأمل است؛
چرا نباید اطلاع‌رسانی دقیقی برای پوشش چنین برنامه‌‌ای باشد؟
از دیگر سو چرا با حضور حداقلی مؤسسات دارای مجوز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برپا شده است؟(به گفته برخی از حاضران در همایش)
مؤسسات حاضر در این جلسه بر چه اساس و مبنایی انتخاب شده‌اند؟
محوریت برپایی این نشست چه بوده است؟
و چرا روابط عمومی نهاد میزبان این نشست حتی به ارسال گزارشی از برپایی و تشکیل آن و دستاوردها و موارد مطروحه اقدام نکرده است؟
خبرگزاری ایکنا، آماده انعکاس پاسخ مسئولان است.

captcha