«عشق در قرآن» در نمایشگاه کتاب قاهره
کد خبر: 3687592
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

«عشق در قرآن» در نمایشگاه کتاب قاهره

گروه بین‌الملل: کتاب «عشق در قرآن» نوشته غازی بن محمد بن طلال هاشمی، عضو شورای حکمای مسلمان در غرفه ویژه الازهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره عرضه شده است.

«عشق در قرآن» در نمایشگاه کتاب قاهره

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ کتاب «عشق در قرآن» در بخش ویژه تألیفات شورای حکمای مسلمان در غرفه الازهر ارائه شده است.

نویسنده در این کتاب در پنج فصل با عناوین عشق الهی، عشق به رسول(ص)، عشق انسان، مباحث عشق و محبوب، هدف از آفرینش را عشق معرفی کرده و می‌نویسد: خداوند متعال، جهان را از عشق و به خاطر عشق آفریده است و انسان با عشق به سوی پروردگار برمی‌گردد.

کتاب «مسلمانان روهینگیا؛ میان سکوت و شکست» از دیگر آثاری است که به همت مجمع تحقیقات الاسلامی الازهر در غرفه ویژه مرکز اسلامی الازهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره به نمایش گذاشته شده است.

این کتاب به قلم «محی‌الدین عفیفی»، دبیرکل مجمع تحقیقات اسلامی الازهر نگاشته شده و در آن واقعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دولت میانمار، ظهور جنبش‌های بودایی افراطی و ریشه‌های بحران و مصیبت مسلمانان روهینگیا تبیین شده است.

همچنین، کتاب «آزادی در اسلام» به قلم شیخ محمد خضر حسین، شیخ اسبق الازهر از دیگر آثاری است که در غرفه الازهر عرضه شده و این کتاب دربردارنده مباحثی در زمینه آزادی‌ها در اسلام است.

«عشق در قرآن» در نمایشگاه کتاب قاهره

یادآور می‌شود، چهل و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از هفتم بهمن‌ماه با مشارکت ۲۷ کشور آغاز شد و تا بیست و یکم بهمن‌ ادامه خواهد داشت/.

captcha