کشف آثار مسجد 1400 ساله در جنوب عربستان
کد خبر: 3688208
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

کشف آثار مسجد 1400 ساله در جنوب عربستان

گروه بین‌الملل: اداره کل گردشگری و میراث ملی عربستان از کشف آثار مسجدی در جنوب این کشور خبر داد که تاریخ بنای آن به صدر اسلام باز می‌گردد.

کشف آثار مسجد 1400 ساله در جنوب عربستانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «عکاظ» عربستان؛ یک گروه علمی وابسته به اداره کل گردشگری و میراث ملی عربستان با انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در استان «بیشه» واقع در منطقه «عسیر»(جنوب عربستان)، آثار مسجدی را کشف کردند که تاریخ آن به دوره صدر اسلام باز می‌گردد و مساحت آن به 616 مترمربع می‌رسد.

این تیم عملی ـ تحقیقاتی به دستور رئیس اداره‌ کل گردشگری و میراث ملی عربستان به منظور احیای آثار تاریخی و باستانی این کشور تشکیل شده است.

عبدالله اکلبی، مسئول این تیم علمی در این باره گفت: محرابی در میانه این مسجد به صورت نیم دایره به سمت بیرون دارد و میانه مسجد به یک منطقه باز منتهی می‌گردد و در ضلع جنوب شرقی این مسجد، دو اتاق در کنارهم قرار دارند که گویا یکی از آن‌ اتاق‌ها برای روشنایی مسجد استفاده می‌شده است.

وی افزود: این گروه فعالیت خود را در سطح میدانی وسیعی آغاز کرده که علاوه بر بقایای این مسجد، آثار باستانی دیگری همچون دیوارهای سفالی، حوض‌ها، مخازن آب و سفال‌هایی برای نگه‌داری دانه‌ها و محصولات کشاورزی که ساکنین این منطقه استفاده می‌کرده‌اند، کشف شده است.

کشف آثار مسجد 1400 ساله در جنوب عربستان

اکلبی گفت: از دیگر آثار تاریخی کشف‌شده در این منطقه می‌توان به تراس‌ها، کانال‌های زه‌کشی خارج از واحدهای مسکونی و بقایای راه پله ساخته شده از الواح سنگی و همچنین، باقیمانده ستون‌های چوبی که گویا برای امنیت استفاده می‌شده است، اشاره کرد/.

captcha