پیام اربعین «تداوم نهضت سرخ حسینی» است
کد خبر: 3760081
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

پیام اربعین «تداوم نهضت سرخ حسینی» است

گروه فرهنگی - امام جمعه نیکشهر گفت: بزرگداشت اربعین حسینی یک پیام دارد و آن، این است که نهضت سرخ حسینی ادامه دارد؛ مکتب حسینی که درس آزادگی و آزادمردی می‌دهد، همچنان زنده است و پایه‌های هر حکومت ظلمی را می‌لرزاند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه نیکشهر، شب گذشته در مراسم بزرگداشت اربعین سیدالشهدا(ع) که در مسجد جامع الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد، گفت: زنده نگه داشتن محرم و صفر، زنده نگه داشتن اسلام است؛ باید هر ساله با بزرگداشت تاسوعا، عاشورا و اربعین، اهداف قیام کربلا را که همان امر به معروف، نهی از منکر و احیای سنت رسول الله(ص) است، مرور کرد.
وی ادامه داد: در احادیث، امام حسین(ع) را کشتی هدایت معرفی کردند؛ این کشتی در همه دوران‌ها، در دریا شناور است و ما باید با شناخت فرهنگ عاشورا و مکتب حسینی، خود را به این کشتی برسانیم تا به ساحل نجات برسیم.
امام جمعه نیکشهر بیان کرد: بزرگداشت اربعین حسینی یک پیام دارد و آن، این است که نهضت سرخ حسینی ادامه دارد؛ مکتب حسینی که درس آزادگی و آزادمردی می‌دهد، همچنان زنده است و پایه‌های هر حکومت ظلمی را می‌لرزاند.
وی افزود: پیام اربعین، عزت، كرامت، ایثار، ظلم‌ستیزى، استكبارستیزى، شهادت‌طلبى در مقابله با دشمنان اسلام و مبارزه با تفكرات تكفیرى است.
لطفیان‌سرگزی اظهار کرد: در پیاده‌روی اربعین تنها شیعیان حضور ندارند، بلکه برادران اهل سنت و حتی مسیحی نیز حضور دارند، چراکه امام حسین(ع) مربوط به جهان بشریت است و درسی که می‌دهد، درس انسانیت و آزادگی است.
امام جمعه نیکشهر بیان کرد: حضور ده‌ها میلیونى مردم از ۴۰ كشور جهان با تنوع مذهبى، نژادى، قومى، سنى و جنسیتى نماد قدرت نرم اسلام و وحدت مسلمین در شرایط حساس كنونى است؛ باید آن را از حرکت‌های غیرهوشمندانه و تفرقه‌افکنانه مصون نگه داشت.

انتهای پیام

captcha