امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه تقویت شود
کد خبر: 3760433
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه تقویت شود

گروه اجتماعی – نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه تقویت شود، گفت: تعلیم احکام وقف به مردم از اولویت‌های کارگزاران وقف در استان باشد.

امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه تقویت شود

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان صبح امروز در دیدار با مدیران شهرستانی و ستادی اداره کل اوقاف گیلان که در دفتر امام جمعه در رشت برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وقف، اظهار کرد: کارگزاران وقف در ادارات اوقاف حافظان امانت‌های مردم هستند، حضور انسان در کنار اموال مردم هم ظرفیت و هم تهدید می‌تواند باشد.

امام جمعه رشت افزود: حضور در کنار اموال مردم اگر حافظ امانت مردم باشیم، خدمت کنیم و در راه رضای خدا کار کنیم فرصت و اگر برای دنیا کار کنیم تهدید است. مسئله وقف در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

آیت‌الله فلاحتی یادآور شد: اینکه گفته می‌شود وقف میراث ماندگار است بیانی برگفته از روایات است چون وقف می‌ماند. سنت حسنه وقف، عاقلانه فکر کردن برای آینده زندگی خود و دیگران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: نظارت بر همه بخش‌های وقف در سراسر استان به ویژه بر نیروهای تحت امر را تقویت کنید. عدم نظارت باعث می‌شود خسارت متوجه مسئولان باشد.

وی بر اجرای صحیح احکام وقف و عمل به نیات واقف تاکید کرد و گفت: هرچه به احکام وقف و نیات واقف عمل شود، وقف رونق بیشتری می‌گیرد.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار جهت دهی به نیات وقف به فرهنگ عمومی شد و تصریح کرد: بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود؛ امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه تقویت شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم احکام وقف را نمی‌دانند، گفت: تعلیم احکام وقف به مردم از اولویت‌های کارگزاران وقف در استان باشد.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: از اولاد واقف ولو به واسطه اعطای یک لوح تقدیر تجلیل کنید که این کار تشویق مردم به وقف است.

وی از طرح مشاوره وقف در مصلی استقبال کرد و گفت: آمادگی خود را برای این امر اعلام می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور 12هزار نفر از زوار کشورهای آسیایه میانه در موکب‌های اوقاف گیلان در آستارا، اظهار کرد: ظرفیت خوبی در آسیای میانه ایجاد شده که لازم است در این رابطه فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌تری انجام شود.

انتهای پیام

captcha