حرم مطهر میزبان 700 نفر از بانوان قرآن پژوه
کد خبر: 3767771
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

حرم مطهر میزبان 700 نفر از بانوان قرآن پژوه

گروه معارف - در چند دهه اخیر بانوان در عرصه‌های مختلف علوم قرآنی، معارف قرآنی، هنرهای قرآنی و سازمان‌های مردم‌نهاد قرآنی فعالیت‌های چشم‌گیری داشته‌اند. برگزاری پانزدهمین دوره همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه موید همین موضوع است.

حرم مطهر میزبان 700 نفر از بانوان قرآن پژوه

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی , به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی اوایل دهه 80 موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) قم همایش بانوان قرآن‌پژوه را با هدف تکریم از بانوان پیشکسوت در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار کرده و هر سال با شناسایی و معرفی شخصیت‌های قرآنی گامی موثر در مهجوریت‌زدایی از شخصیت‌های قرآنی برداشته است. پانزدهمین دوره این همایش به همت مرکز بانوان و امور خانواده آستان قدس رضوی و موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) قم با موضوع «قرآن و امام جواد(ع)» هشتم آذرماه در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

حضور 500 نفر از بانوان قرآن پژوه از کشورهای مختلف
امسال حدود 700 نفر میهمان همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه هستند که 200 نفر آنها را شخصیت‌های قرآنی مشهد تشکیل می‌دهند و بقیه این بانوان از شهرهای مختلف ایران و کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، الجزایر و... میهمان امام مهربانی‌ها هستند.
حجت‌الاسلام‌ محمد عبداللهیان دبیر علمی همایش بانوان قرآن‌پژوه، در توضیح بیشتر، می‌گوید: حافظان، قاریان، داوران، مفسران، مدرسان و مربیان قرآنی میهمانان این همایش در رشته علوم قرآنی هستند و بانوان هنرمند در رشته‌های تذهیب، نگارگری، مینیاتور، منبت‌کاری و خوشنویسی از دیگر این عزیزان هستند.

اولین سال میزبانی در حرم مطهر رضوی
مشهد قطب فعالیت‌های قرآنی کشور است و آستان قدس رضوی هم همیشه در عرصه‌های مختلف قرآنی کارنامه درخشانی داشته و میزبانی آن از همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه گواه این مطلب است. فاطمه دژبرد، سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، می‌گوید: آستان قدس رضوی برای نخستین سال است که میزبان این همایش بوده و آن را روز پنجشنبه در دو نوبت صبح و عصر در تالار قدس برگزار می‌کند. ارائه مقاله توسط پژوهشگران، تقدیر از دکتر محمدباقر قالیباف، تجلیل از 20 بانوی قرآنی و... از جمله برنامه‌های این همایش است.

تجلیل از 20 بانوی قرآنی
هر ساله جمعی از بانوان قرآنی در همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه تکریم و تجلیل می‌شوند. در همایش امسال 15 نفر از بانوان ایرانی و 5 نفر از بانوان عراقی تجلیل خواهند شد. بنابر توضیح سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، 15 نفر بانوی ایرانی شامل نخبگان، پژوهشگران و محققان موفق در رشته‌های علوم و معارف قرآن کریم، بانوان توانمند در رشته‌های خوشنویسی، نگارگری و تدهیب آیات قرآن و... هستند.

انتهای پیام

captcha