آغاز هفتمین طرح ملی قرآن در دانشگاه‌های عراق
کد خبر: 3775446
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

آغاز هفتمین طرح ملی قرآن در دانشگاه‌های عراق

گروه بین‌الملل ـ هفتمین طرح ملی آموزش احکام و قواعد تلاوت قرآن در دانشگاه‌های عراق به همت مؤسسه قرآن وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان عباسی آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل؛ این طرح با همکاری شعبه ارتباطات دانشگاهی آستان عباسی و در تعدادی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اجرا می‌شود.

این طرح براساس جدول زمانی معین و با هماهنگی ریاست دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوعی همچون برپایی دوره‌های آموزشی، سمینارها و همایش‌ها با موضوع احکام تلاوت قرآن و همچنین، برگزاری مسابقات قرآن است.

شیخ جواد نصراوی، مدیر مؤسسه قرآن آستان عباسی، درباره این طرح گفت: اجرای دوره‌های آموزشی متعدد با نظارت استادان متخصص از ثمرات دوره‌های پیشین این طرح بوده و آستان عباسی همه نیازهای اجرای این طرح اعم از مصحف‌های مورد نیاز تا لواز‌م‌التحریر را فراهم کرده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از دو هزار دانشجو در بیش 10 دانشگاه عراقی در این طرح قرآنی مشارکت داشتند.

علی حمد، عضو کمیته ناظر بر طرح ملی قرآن در دانشگاه‌های عراق، نیز در این باره تصریح کرد: بیشتر دانشگاه‌ها به صورت جدی جنبه علمی را مورد توجه قرار می‌دهند و در تقویت و توسعه این بخش از طریق قرآن کریم به آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی  در ادامه بر ضرورت اجرا و توسعه این طرح به صورت رسمی از سوی وزارت آموزش عالی عراق تأکید کرد و گفت: بهتر است این طرح فقط به بخش آموزش احکام و قواعد قرائت محدود نباشد.

علی حمد همچنین بر نقش برجسته شعب مؤسسه قرآن آستان عباسی در استان‌های مختلف عراق در موفقیت این طرح  تأکید کرد و گفت: این مراکز برگزاری برخی سمینارها، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها در دانشگاه‌های استان‌های خود را عهده‌دار می‌شوند.

آغاز هفتمین طرح ملی قرآن در دانشگاه‌های عراق

آغاز هفتمین طرح ملی قرآن در دانشگاه‌های عراق

آغاز هفتمین طرح ملی قرآن در دانشگاه‌های عراق

انتهای پیام

captcha