تبیین جایگاه حضرت زهرا در جشنواره «روح نبوت» عراق
کد خبر: 3779780
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

تبیین جایگاه حضرت زهرا در جشنواره «روح نبوت» عراق

گروه بین‌الملل ـ سومین جشنواره فرهنگی سالانه «روح نبوت» عراق با هدف تبیین جایگاه و مضامین فکری حضرت زهرا در شهر کربلا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت «alkafeel»؛ این جشنواره 7 اسفند سال جاری به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا برگزار خواهد شد و جوانب دینی، اجتماعی و خانوادگی این شخصیت والا تبیین می‌شود.
 
بشرا جبار بدن، رئیس کمیته آماده‌سازی این جشنواره در این باره گفت: با توجه به موفقیت جشنواره فرهنگی «روح نبوت» در دو دوره قبلی آن، فعالیت‌های این کمیته برای برپایی سومین دوره آغاز شده است.
 
وی افزود: فعالیت‌های این جشنواره فرهنگی که قرار است 7 اسفندماه آغاز شود، در سالن اصلی مرکز «صدیقه طاهره» وابسته به آستان عباسی برگزار خواهد شد، و به منظور دعوت‌نامه‌هایی برای بانوان پژوهشگر، حوزوی‌ و اساتید دانشگاه برای حضور در این رویداد فرهنگی ـ دینی ارسال شده است.
 
وی با اشاره به ارسال دعوت‌نامه برای اصحاب رسانه‌ با هدف پوشش این رویداد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، تبیین جنبه‌های مختلف زندگی حضرت زهرا (س) و تجلیات فکری و تأثیر وی بر جامعه است و «میراث حضرت زهرا و مضامین فکری آن»، «تأثیر فکری شخصیت حضرت زهرا بر جامعه» و «جوانب دینی، اجتماعی و خانوادگی شخصیت حضرت زهرا» از جمله محورهای آثار پژوهشگران برای ارسال به این جشنواره است.
 
این جشنواره به مدیریت مرکز «الصدیقه» وابسته به آستان عباسی و با همکاری مؤسسه قرآن این آستان، شعبه کتابخانه بانوان و بخش زینبیات و همچنین مدارس «العمید» برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha